2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be test sinds deze week een bètaversie van zijn nieuwe mobiele site die "over enkele weken officieel zal worden gelanceerd". De site besloot daartoe na een flinke toename van het aantal mobiele gebruikers en de ook in ons land stijgende belangstelling voor mobile commerce.

Al 7% via tablet of smartphone

2dehands.be, met 600.000 bezoekers per dag de meest bezochte zoekertjessite van het land, merkte de voorbije maanden een flinke groei in het aantal mobiele gebruikers. In het eerste kwartaal van dit jaar alleen al ging het om een stijging van 320% tegenover hetzelfde kwartaal van 2011.

 

Op de huidige website komt al 7% van het totale aantal bezoeken via een tablet of smartphone, goed voor zo'n 34.500 mobiele bezoeken per dag. De iPad en de iPhone zijn daarbij het populairst, met respectievelijk 14.200 voor de tablet van Apple en 10.300 voor diens smartphone-broertje. Daarnaast komen ook al 7.500 bezoekers per dag via Android en nog eens 2.500 via andere platformen.

 

Elk platform zijn eigen app

Deze mooie cijfers en de verwachte snelle groei van de smartphonemarkt hebben 2dehands.be ertoe aangezet een bètaversie van zijn mobiele site online te plaatsen. "Een eerste versie van onze nieuwe mobiele site wordt sinds woensdag door bezoekers getest en samen met hen verder ontwikkeld", zegt Aldine Reinink, woordvoerder van de zoekertjessite. "Onder onze ruim 55.000 Facebookfans en followers op Twitter hebben we een QR-code gelanceerd met een oproep om de mobiele site te testen en feedback in te sturen. Het is de bedoeling om aan de hand van hun input de mobiele site verder te verbeteren, zodat we die al over enkele weken officiëel kunnen lanceren."

 

De mobiele site moet meteen de start worden van een complete strategie waarbij voor elk mobiel platform een eigen app komt. "We verwachten dat aan het eind van het jaar het mobiele gebruik van 2dehands.be op 20% zal zitten", klinkt het ambitieus. 2dehands.be werd opgericht in 2000 en biedt meer dan 2,5 miljoen online zoekertjes. De site staat in de CIM-top 10 van best bezochte websites van ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top