2dehands.be gaat binnenkort mobiel | RetailDetail

2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be test sinds deze week een bètaversie van zijn nieuwe mobiele site die "over enkele weken officieel zal worden gelanceerd". De site besloot daartoe na een flinke toename van het aantal mobiele gebruikers en de ook in ons land stijgende belangstelling voor mobile commerce.

Al 7% via tablet of smartphone

2dehands.be, met 600.000 bezoekers per dag de meest bezochte zoekertjessite van het land, merkte de voorbije maanden een flinke groei in het aantal mobiele gebruikers. In het eerste kwartaal van dit jaar alleen al ging het om een stijging van 320% tegenover hetzelfde kwartaal van 2011.

 

Op de huidige website komt al 7% van het totale aantal bezoeken via een tablet of smartphone, goed voor zo'n 34.500 mobiele bezoeken per dag. De iPad en de iPhone zijn daarbij het populairst, met respectievelijk 14.200 voor de tablet van Apple en 10.300 voor diens smartphone-broertje. Daarnaast komen ook al 7.500 bezoekers per dag via Android en nog eens 2.500 via andere platformen.

 

Elk platform zijn eigen app

Deze mooie cijfers en de verwachte snelle groei van de smartphonemarkt hebben 2dehands.be ertoe aangezet een bètaversie van zijn mobiele site online te plaatsen. "Een eerste versie van onze nieuwe mobiele site wordt sinds woensdag door bezoekers getest en samen met hen verder ontwikkeld", zegt Aldine Reinink, woordvoerder van de zoekertjessite. "Onder onze ruim 55.000 Facebookfans en followers op Twitter hebben we een QR-code gelanceerd met een oproep om de mobiele site te testen en feedback in te sturen. Het is de bedoeling om aan de hand van hun input de mobiele site verder te verbeteren, zodat we die al over enkele weken officiëel kunnen lanceren."

 

De mobiele site moet meteen de start worden van een complete strategie waarbij voor elk mobiel platform een eigen app komt. "We verwachten dat aan het eind van het jaar het mobiele gebruik van 2dehands.be op 20% zal zitten", klinkt het ambitieus. 2dehands.be werd opgericht in 2000 en biedt meer dan 2,5 miljoen online zoekertjes. De site staat in de CIM-top 10 van best bezochte websites van ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.