2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be test sinds deze week een bètaversie van zijn nieuwe mobiele site die "over enkele weken officieel zal worden gelanceerd". De site besloot daartoe na een flinke toename van het aantal mobiele gebruikers en de ook in ons land stijgende belangstelling voor mobile commerce.

Al 7% via tablet of smartphone

2dehands.be, met 600.000 bezoekers per dag de meest bezochte zoekertjessite van het land, merkte de voorbije maanden een flinke groei in het aantal mobiele gebruikers. In het eerste kwartaal van dit jaar alleen al ging het om een stijging van 320% tegenover hetzelfde kwartaal van 2011.

 

Op de huidige website komt al 7% van het totale aantal bezoeken via een tablet of smartphone, goed voor zo'n 34.500 mobiele bezoeken per dag. De iPad en de iPhone zijn daarbij het populairst, met respectievelijk 14.200 voor de tablet van Apple en 10.300 voor diens smartphone-broertje. Daarnaast komen ook al 7.500 bezoekers per dag via Android en nog eens 2.500 via andere platformen.

 

Elk platform zijn eigen app

Deze mooie cijfers en de verwachte snelle groei van de smartphonemarkt hebben 2dehands.be ertoe aangezet een bètaversie van zijn mobiele site online te plaatsen. "Een eerste versie van onze nieuwe mobiele site wordt sinds woensdag door bezoekers getest en samen met hen verder ontwikkeld", zegt Aldine Reinink, woordvoerder van de zoekertjessite. "Onder onze ruim 55.000 Facebookfans en followers op Twitter hebben we een QR-code gelanceerd met een oproep om de mobiele site te testen en feedback in te sturen. Het is de bedoeling om aan de hand van hun input de mobiele site verder te verbeteren, zodat we die al over enkele weken officiëel kunnen lanceren."

 

De mobiele site moet meteen de start worden van een complete strategie waarbij voor elk mobiel platform een eigen app komt. "We verwachten dat aan het eind van het jaar het mobiele gebruik van 2dehands.be op 20% zal zitten", klinkt het ambitieus. 2dehands.be werd opgericht in 2000 en biedt meer dan 2,5 miljoen online zoekertjes. De site staat in de CIM-top 10 van best bezochte websites van ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top