2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be gaat binnenkort mobiel

2dehands.be test sinds deze week een bètaversie van zijn nieuwe mobiele site die "over enkele weken officieel zal worden gelanceerd". De site besloot daartoe na een flinke toename van het aantal mobiele gebruikers en de ook in ons land stijgende belangstelling voor mobile commerce.

Al 7% via tablet of smartphone

2dehands.be, met 600.000 bezoekers per dag de meest bezochte zoekertjessite van het land, merkte de voorbije maanden een flinke groei in het aantal mobiele gebruikers. In het eerste kwartaal van dit jaar alleen al ging het om een stijging van 320% tegenover hetzelfde kwartaal van 2011.

 

Op de huidige website komt al 7% van het totale aantal bezoeken via een tablet of smartphone, goed voor zo'n 34.500 mobiele bezoeken per dag. De iPad en de iPhone zijn daarbij het populairst, met respectievelijk 14.200 voor de tablet van Apple en 10.300 voor diens smartphone-broertje. Daarnaast komen ook al 7.500 bezoekers per dag via Android en nog eens 2.500 via andere platformen.

 

Elk platform zijn eigen app

Deze mooie cijfers en de verwachte snelle groei van de smartphonemarkt hebben 2dehands.be ertoe aangezet een bètaversie van zijn mobiele site online te plaatsen. "Een eerste versie van onze nieuwe mobiele site wordt sinds woensdag door bezoekers getest en samen met hen verder ontwikkeld", zegt Aldine Reinink, woordvoerder van de zoekertjessite. "Onder onze ruim 55.000 Facebookfans en followers op Twitter hebben we een QR-code gelanceerd met een oproep om de mobiele site te testen en feedback in te sturen. Het is de bedoeling om aan de hand van hun input de mobiele site verder te verbeteren, zodat we die al over enkele weken officiëel kunnen lanceren."

 

De mobiele site moet meteen de start worden van een complete strategie waarbij voor elk mobiel platform een eigen app komt. "We verwachten dat aan het eind van het jaar het mobiele gebruik van 2dehands.be op 20% zal zitten", klinkt het ambitieus. 2dehands.be werd opgericht in 2000 en biedt meer dan 2,5 miljoen online zoekertjes. De site staat in de CIM-top 10 van best bezochte websites van ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top