ACEPI (Portugal) jongste lid van Ecommerce Europe | RetailDetail

ACEPI (Portugal) jongste lid van Ecommerce Europe

ACEPI (Portugal) jongste lid van Ecommerce Europe

ACEPI, de Portugese federatie van internetbedrijven, heeft zich aangesloten bij Ecommerce Europe. De belangenvereniging verwelkomt de toetreding want "e-commerce zit meer dan ooit in de lift in Zuid-Europa".

2,9 miljard euro omzet in 2014

Portugal mag dan al een klein land zijn, de internethandel groeit er erg snel: vorig jaar steeg de totale omzet van de sector met liefst 13% tot 2,9 miljard euro. De gemiddelde Portugese online shopper besteedt nu al 988 euro per jaar online: daarmee positioneert de Portugees zich boven zijn collega's in de meest invloedrijke landen uit de regio, Spanje en Italië. Zij generen met hun tweeën meer dan 50% van de omzet in deze regio.

 

François Momboisse, voorzitter van de raad van bestuur van Ecommerce Europe, is dan ook tevreden dat de Portugese federatie zich heeft aangesloten: "Zuid-Europa is een belangrijke opkomende e-commercemarkt en nu kunnen we de belangen van e-commerce in de hele regio nog beter vertegenwoordigen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top