Adidas laat schoenen via app reserveren | RetailDetail

Adidas laat schoenen via app reserveren

Adidas laat schoenen via app reserveren

De Duitse fabrikant van sportschoenen Adidas heeft een app laten ontwikkelen, waarmee consumenten hun schoenen op voorhand kunnen reserveren in een winkel in de buurt.

Vermijd gefrustreerde klanten

Wat doe je als fabrikant of leverancier als je maar een beperkt aanbod hebt? Zorg je voor een toeloop naar het winkelpunt, waarna een hele boel kandidaat-kopers gefrustreerd moeten afdruipen omdat ze te laat kwamen of hun maat niet vonden?

 

Om dit te vermijden, liet Adidas een app ontwikkelen. Consumenten kunnen er aanklikken of ze een bepaald paar schoenen in hun maat willen reserveren. Doen ze dat, dan kunnen ze nadien een afspraak maken om de schoenen te passen en te betalen op het ogenblik dat die effectief in een nabijgelegen winkelpunt aanwezig zijn. Ze hoeven dus niet meer erg vroeg het bed uit om aan te schuiven en vervolgens alsnog hun deal te missen.

 

Geolocatie biedt extra mogelijkheden

Adidas kan daarbij voorts gebruik maken van geolocatie. Het sportmerk kan het aanbod immers beperken tot een bepaalde stad of regio.

 

De werkwijze laat zo ook toe om alle klanten op dezelfde manier te behandelen. Bovendien kunnen de klanten die naast de aanbieding grepen via de app andere voorstellen worden gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.