Adidas laat schoenen via app reserveren

Adidas laat schoenen via app reserveren

De Duitse fabrikant van sportschoenen Adidas heeft een app laten ontwikkelen, waarmee consumenten hun schoenen op voorhand kunnen reserveren in een winkel in de buurt.

Vermijd gefrustreerde klanten

Wat doe je als fabrikant of leverancier als je maar een beperkt aanbod hebt? Zorg je voor een toeloop naar het winkelpunt, waarna een hele boel kandidaat-kopers gefrustreerd moeten afdruipen omdat ze te laat kwamen of hun maat niet vonden?

 

Om dit te vermijden, liet Adidas een app ontwikkelen. Consumenten kunnen er aanklikken of ze een bepaald paar schoenen in hun maat willen reserveren. Doen ze dat, dan kunnen ze nadien een afspraak maken om de schoenen te passen en te betalen op het ogenblik dat die effectief in een nabijgelegen winkelpunt aanwezig zijn. Ze hoeven dus niet meer erg vroeg het bed uit om aan te schuiven en vervolgens alsnog hun deal te missen.

 

Geolocatie biedt extra mogelijkheden

Adidas kan daarbij voorts gebruik maken van geolocatie. Het sportmerk kan het aanbod immers beperken tot een bepaalde stad of regio.

 

De werkwijze laat zo ook toe om alle klanten op dezelfde manier te behandelen. Bovendien kunnen de klanten die naast de aanbieding grepen via de app andere voorstellen worden gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top