Adidas lanceert tweede webshop

Adidas lanceert tweede webshop

Het Duitse sportmerk Adidas heeft een tweede webwinkel gelanceerd: op Adidas Specialty Sports verkoopt het merk kledij en accessoires die specifiek bedoeld zijn voor bepaalde sporten, zoals rugby, zwemmen en fietsen.

Kleinere sporten

Op de gewone website focust Adidas vooral op lifestyle en enkele grote sporten, zoals basketbal, lopen en voetbal. De nieuwe website is momenteel te vinden in 16 landen en zes talen. Het gaat daarbij om enkele Europese landen en China. De website zal pas in 2015 gelanceerd worden in de Verenigde Staten, met een aangepast assortiment.

 

Op de nieuwe website zal elke sport een eigen stek krijgen. Zo kunnen sporters niet enkel alles in één klik vinden, maar wordt de eerste webwinkel van Adidas ook een stuk gestroomlijnder.

 

De nieuwe website werd gemaakt door Hermes NexTec, een dochterbedrijf van het Duitse Otto. Zij zullen instaan voor de volledige afhandeling van de website. Adidas zei eerder al dat het in 2015 500 miljoen euro omzet wil halen uit e-commerce. De lancering van deze tweede website moet daar aan bijdragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top