Adidas lanceert tweede webshop | RetailDetail

Adidas lanceert tweede webshop

Adidas lanceert tweede webshop

Het Duitse sportmerk Adidas heeft een tweede webwinkel gelanceerd: op Adidas Specialty Sports verkoopt het merk kledij en accessoires die specifiek bedoeld zijn voor bepaalde sporten, zoals rugby, zwemmen en fietsen.

Kleinere sporten

Op de gewone website focust Adidas vooral op lifestyle en enkele grote sporten, zoals basketbal, lopen en voetbal. De nieuwe website is momenteel te vinden in 16 landen en zes talen. Het gaat daarbij om enkele Europese landen en China. De website zal pas in 2015 gelanceerd worden in de Verenigde Staten, met een aangepast assortiment.

 

Op de nieuwe website zal elke sport een eigen stek krijgen. Zo kunnen sporters niet enkel alles in één klik vinden, maar wordt de eerste webwinkel van Adidas ook een stuk gestroomlijnder.

 

De nieuwe website werd gemaakt door Hermes NexTec, een dochterbedrijf van het Duitse Otto. Zij zullen instaan voor de volledige afhandeling van de website. Adidas zei eerder al dat het in 2015 500 miljoen euro omzet wil halen uit e-commerce. De lancering van deze tweede website moet daar aan bijdragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.