Adidas weer te koop op online marktplaatsen

Adidas weer te koop op online marktplaatsen

Adidas komt terug op zijn verbod aan resellers om de producten van het sportmerk te verkopen via online marktplaatsen als eBay en Amazon. In 2012 maakte Adidas dat verbod bekend, maar de fabrikant van sportartikelen ziet daar nu dus van af.

Online platformen verbeterd

Partners van Adidas mochten niets van het merk – of van zustermerk Reebok – verkopen op online marktplaatsen. Naar aanleiding van dat verbod startte de Duitse concurrentiewaakhond en onderzoek naar Adidas. Dat onderzoek wordt nu stopgezet, omdat Adidas besloten heeft om de verkoop op marktplaatsen toch opnieuw toe te staan.

 

"We hebben besloten om onze e-commercerichtlijnen uit te breiden met open marktplaatsen: als onze retailpartners zich houden aan onze criteria, dan zullen ze geen restricties opgelegd krijgen voor de online verkoop via eender welk kanaal", liet Adidas weten.

 

Adidas laat weten dat het de beslissing heeft genomen omdat de online platformen de voorbije jaren sterk zijn verbeterd. In Duitsland loopt wel nog een onderzoek naar Asics, dat eenzelfde verbod hanteert voor zijn partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top