AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

Op het RetailDetail Omni-Channel Congres afgelopen donderdag mocht de Belgische outdoor- en vrijetijdsretailer AS Adventure de eerste RetailDetail Omni-Channel Award in ontvangst nemen.

Integreren online en offline in de bloemetjes gezet

Met de uitreiking van de gloednieuwe ‘Omni-Channel Award’ wilde RetailDetail een retailer bekronen die bijzondere inspanningen levert om een omnichannelstrategie uit te werken en te implementeren. Een jury, voor deze eerste editie samengesteld uit de redactie van RetailDetail en prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), selecteerde daarom drie retailers die voorop lopen inzake omnichannel: AS Adventure, Hunkemöller en Vanden Borre.

 

Het aanwezige publiek van retailprofessionals verkoos uiteindelijk de ominchannelstrategie van AS Adventure. Topman Dominique Motte nam de prijs trots in ontvangst en beklemtoonde dat het bedrijf met zijn omnichannelstrategie “niet de diverse kanalen wil benadrukken, maar net het onderscheid ertussen wil wegwerken.”

 

“Het perfecte huwelijk”

“Hoofdzaak voor de klant is uiteindelijk enkel het comfort van optimale beschikbaarheid van advies, informatie en producten op elke plaats en elk moment. En dàt is de basis van een inspirerende shopping experience met maximale voldoening”, aldus Motte.


Zo biedt AS Adventure een ‘click & collect’-service aan, waarbij de klant online zoekt, maar koopt en wordt geadviseerd in de winkel. Wie daarentegen in de winkel op zoek gaat, kan er evengoed online kopen, dankzij de interactieve schermen in de shops.


“Het perfecte huwelijk tussen functioneel gemak online en persoonlijke service in winkels, die hun centrale rol behouden”, besluit Dominique Motte: een oordeel waarmee collega’s en specialisten het op het congres duidelijk eens bleken te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Back to top