AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014 | RetailDetail

AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

Op het RetailDetail Omni-Channel Congres afgelopen donderdag mocht de Belgische outdoor- en vrijetijdsretailer AS Adventure de eerste RetailDetail Omni-Channel Award in ontvangst nemen.

Integreren online en offline in de bloemetjes gezet

Met de uitreiking van de gloednieuwe ‘Omni-Channel Award’ wilde RetailDetail een retailer bekronen die bijzondere inspanningen levert om een omnichannelstrategie uit te werken en te implementeren. Een jury, voor deze eerste editie samengesteld uit de redactie van RetailDetail en prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), selecteerde daarom drie retailers die voorop lopen inzake omnichannel: AS Adventure, Hunkemöller en Vanden Borre.

 

Het aanwezige publiek van retailprofessionals verkoos uiteindelijk de ominchannelstrategie van AS Adventure. Topman Dominique Motte nam de prijs trots in ontvangst en beklemtoonde dat het bedrijf met zijn omnichannelstrategie “niet de diverse kanalen wil benadrukken, maar net het onderscheid ertussen wil wegwerken.”

 

“Het perfecte huwelijk”

“Hoofdzaak voor de klant is uiteindelijk enkel het comfort van optimale beschikbaarheid van advies, informatie en producten op elke plaats en elk moment. En dàt is de basis van een inspirerende shopping experience met maximale voldoening”, aldus Motte.


Zo biedt AS Adventure een ‘click & collect’-service aan, waarbij de klant online zoekt, maar koopt en wordt geadviseerd in de winkel. Wie daarentegen in de winkel op zoek gaat, kan er evengoed online kopen, dankzij de interactieve schermen in de shops.


“Het perfecte huwelijk tussen functioneel gemak online en persoonlijke service in winkels, die hun centrale rol behouden”, besluit Dominique Motte: een oordeel waarmee collega’s en specialisten het op het congres duidelijk eens bleken te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.