AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014 | RetailDetail

AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

Op het RetailDetail Omni-Channel Congres afgelopen donderdag mocht de Belgische outdoor- en vrijetijdsretailer AS Adventure de eerste RetailDetail Omni-Channel Award in ontvangst nemen.

Integreren online en offline in de bloemetjes gezet

Met de uitreiking van de gloednieuwe ‘Omni-Channel Award’ wilde RetailDetail een retailer bekronen die bijzondere inspanningen levert om een omnichannelstrategie uit te werken en te implementeren. Een jury, voor deze eerste editie samengesteld uit de redactie van RetailDetail en prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), selecteerde daarom drie retailers die voorop lopen inzake omnichannel: AS Adventure, Hunkemöller en Vanden Borre.

 

Het aanwezige publiek van retailprofessionals verkoos uiteindelijk de ominchannelstrategie van AS Adventure. Topman Dominique Motte nam de prijs trots in ontvangst en beklemtoonde dat het bedrijf met zijn omnichannelstrategie “niet de diverse kanalen wil benadrukken, maar net het onderscheid ertussen wil wegwerken.”

 

“Het perfecte huwelijk”

“Hoofdzaak voor de klant is uiteindelijk enkel het comfort van optimale beschikbaarheid van advies, informatie en producten op elke plaats en elk moment. En dàt is de basis van een inspirerende shopping experience met maximale voldoening”, aldus Motte.


Zo biedt AS Adventure een ‘click & collect’-service aan, waarbij de klant online zoekt, maar koopt en wordt geadviseerd in de winkel. Wie daarentegen in de winkel op zoek gaat, kan er evengoed online kopen, dankzij de interactieve schermen in de shops.


“Het perfecte huwelijk tussen functioneel gemak online en persoonlijke service in winkels, die hun centrale rol behouden”, besluit Dominique Motte: een oordeel waarmee collega’s en specialisten het op het congres duidelijk eens bleken te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top