AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

AS Adventure wint RetailDetail Omni-Channel Award 2014

Op het RetailDetail Omni-Channel Congres afgelopen donderdag mocht de Belgische outdoor- en vrijetijdsretailer AS Adventure de eerste RetailDetail Omni-Channel Award in ontvangst nemen.

Integreren online en offline in de bloemetjes gezet

Met de uitreiking van de gloednieuwe ‘Omni-Channel Award’ wilde RetailDetail een retailer bekronen die bijzondere inspanningen levert om een omnichannelstrategie uit te werken en te implementeren. Een jury, voor deze eerste editie samengesteld uit de redactie van RetailDetail en prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), selecteerde daarom drie retailers die voorop lopen inzake omnichannel: AS Adventure, Hunkemöller en Vanden Borre.

 

Het aanwezige publiek van retailprofessionals verkoos uiteindelijk de ominchannelstrategie van AS Adventure. Topman Dominique Motte nam de prijs trots in ontvangst en beklemtoonde dat het bedrijf met zijn omnichannelstrategie “niet de diverse kanalen wil benadrukken, maar net het onderscheid ertussen wil wegwerken.”

 

“Het perfecte huwelijk”

“Hoofdzaak voor de klant is uiteindelijk enkel het comfort van optimale beschikbaarheid van advies, informatie en producten op elke plaats en elk moment. En dàt is de basis van een inspirerende shopping experience met maximale voldoening”, aldus Motte.


Zo biedt AS Adventure een ‘click & collect’-service aan, waarbij de klant online zoekt, maar koopt en wordt geadviseerd in de winkel. Wie daarentegen in de winkel op zoek gaat, kan er evengoed online kopen, dankzij de interactieve schermen in de shops.


“Het perfecte huwelijk tussen functioneel gemak online en persoonlijke service in winkels, die hun centrale rol behouden”, besluit Dominique Motte: een oordeel waarmee collega’s en specialisten het op het congres duidelijk eens bleken te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top