Airbnb dicht bij deal van 1,5 miljard dollar

Airbnb dicht bij deal van 1,5 miljard dollar

Airbnb staat dicht bij een deal die het bedrijf 1,5 miljard dollar (1,35 miljard euro) kan opleveren. Het geld zal worden opgehaald bij een boel verschillende investeerders en zou de totale waarde van het bedrijf opdrijven naar 24 miljard dollar (21,4 miljard euro).

Investeren in Azië

Een groot deel van de investering komt van het Amerikaanse private-equitybedrijf General Atlantic, maar ook het Chinese Hillhouse Capital en investeringsbedrijf Tiger Global tellen grote bedragen neer. De drie bedrijven zijn nieuwe investeerders voor Airbnb. Hillhouse Capital heeft overigens ook al te kennen gegeven flink te zullen investeren in taxidienst Uber.

 

Voor Airbnb is de Chinese investering alvast bijzonder interessant, aangezien de dienst steeds populairder wordt in Azië. Vooral Chinese groepen die naar het buitenland trekken maken meer gebruik van Airbnb. Ook in Zuid-Korea en Singapore wordt meer en meer gebruik gemaakt van Airbnb en het bedrijf wil in de toekomst dan ook sterker investeren in de regio.

 

De extreem hoge waarderingen die technologiebedrijven zoals Airbnb en Uber krijgen, doet wel de vrees groeien dat er een zeepbel op springen staat. Airbnb heeft een waardering van meer dan 20 miljard euro, daar waar Uber zelfs gewaardeerd wordt op 45 miljard euro.

 

Het enige technologiebedrijf dat eerder een gelijkaardig bedrag kon ophalen, was Facebook, dat in 2012 ook 1,5 miljard dollar ophaalde - vlak voor het naar de beurs trok. Ook Uber staat dicht bij een investering van 1,5 miljard dollar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top