Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app' | RetailDetail

Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app'

Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app'

Sinds de besloten verkoopsite Vente-Exclusive deze zomer zijn 'app' voor iPhone lanceerde, werd die al meer dan 20.000 keer gedownload. Door zijn gebruikers goed te bestuderen merkte de webwinkel een nieuwe trend op: het shoppen tijdens de ochtendspits.

Nieuwe trend: shoppen tijdens de ochtendspits

"Elke ochtend loggen ruim 10.000 leden via hun smartphone in op onze site", zegt Peter Burin, woordvoerder van Vente-Exclusive.com. "Uit onze gegevens blijkt dat de meeste van die bezoekers vrouw zijn en vooral tijdens de ochtendspits shoppen, met name tussen 7 en 9 uur. Aangezien het aantal ochtendspits-shoppers elke maand spectaculair toeneemt, durven we gerust van een echte trend spreken."

Binnenkort ook voor Android

Een rondvraag bij 1.535 gebruikers van de applicatie wees inderdaad uit dat de meesten van hen die app vooral gebruiken wanneer ze ontbijten of onderweg zijn naar hun werk (op het openbaar vervoer of in de file). Bijna de helft had ook al minstens één aankoop gerealiseerd via de smartphone. "Deze nieuwe manier van shoppen valt blijkbaar erg in de smaak", aldus nog Burin, "want op de vraag of de gebruikers de iPhone app zouden aanraden aan vrienden, familie of collega's antwoordde liefst 86% positief."

 

Heel binnenkort lanceert Vente-Exclusive ook een applicatie voor smartphones met het Android-besturingssysteem. Het is de bedoeling dat die app er nog voor de eindejaarsperiode zal zijn. Met ruim 1,3 miljoen leden is Vente-Exclusive in België en Nederland marktleider in online privéverkopen van lifestyle- en merkartikelen.

Sinds de besloten verkoopsite Vente-Exclusive deze zomer zijn 'app' voor iPhone lanceerde, werd die al meer dan 20.000 keer gedownload. Door zijn gebruikers goed te bestuderen merkte de webwinkel een nieuwe trend op: het shoppen tijdens de ochtendspits.

Nieuwe trend: shoppen tijdens de ochtendspits

"Elke ochtend loggen ruim 10.000 leden via hun smartphone in op onze site", zegt Peter Burin, woordvoerder van Vente-Exclusive.com. "Uit onze gegevens blijkt dat de meeste van die bezoekers vrouw zijn en vooral tijdens de ochtendspits shoppen, met name tussen 7 en 9 uur. Aangezien het aantal ochtendspits-shoppers elke maand spectaculair toeneemt, durven we gerust van een echte trend spreken."

Binnenkort ook voor Android

Een rondvraag bij 1.535 gebruikers van de applicatie wees inderdaad uit dat de meesten van hen die app vooral gebruiken wanneer ze ontbijten of onderweg zijn naar hun werk (op het openbaar vervoer of in de file). Bijna de helft had ook al minstens één aankoop gerealiseerd via de smartphone. "Deze nieuwe manier van shoppen valt blijkbaar erg in de smaak", aldus nog Burin, "want op de vraag of de gebruikers de iPhone app zouden aanraden aan vrienden, familie of collega's antwoordde liefst 86% positief."

 

Heel binnenkort lanceert Vente-Exclusive ook een applicatie voor smartphones met het Android-besturingssysteem. Het is de bedoeling dat die app er nog voor de eindejaarsperiode zal zijn. Met ruim 1,3 miljoen leden is Vente-Exclusive in België en Nederland marktleider in online privéverkopen van lifestyle- en merkartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top