Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel

Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top