Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel | RetailDetail

Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel

Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.