Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel

Al 4% van de Collect&Go-reservaties gebeurt mobiel

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Na Delhaize heeft ook Colruyt al een tweede versie van zijn mobiele applicatie. Sinds de lancering van de app in juni gebeurt volgens de distributeur reeds 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone. Vanaf vandaag, 20 oktober, is daarom een vernieuwde versie beschikbaar met onder meer een registratiesysteem en memoblok.

Consument doet boodschappen mobiel

De applicatie voor iPhone en Android van Colruyt laat klanten toe hun boodschappenlijstje mobiel op te stellen en daarna rechtstreeks een reservatie te plaatsen via Colruyts Collect&Go-systeem. Daarmee was Colruyt de eerste Belgische supermarktketen die mobiel bestellen mogelijk maakte. Al verbeterde Delhaize eerder deze maand zijn retailapp om hetzelfde mogelijk te maken met Delhaize Direct.


Mobiele applicaties maken snel hun opgang in de retailwereld. “De groeiende populariteit van smartphones verandert de manier waarop klanten hun boodschappen doen. Collect&Go-klanten – voornamelijk tweeverdieners met kinderen – kiezen zo voor nog meer tijdswinst en efficiëntie”, weet Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go.


“De downloadcijfers zijn duidelijk: de Collect&Go-app is geen gadget. Wekenlang was hij de populairste gratis applicatie op de App Store. Vier procent van de reservaties gebeurt nu via smartphone en de reacties zijn heel positief”, aldus nog Ceuleers.

Colruytapp V2.0

Mede dankzij suggesties van gebruikers heeft Colruyt na amper vier maanden een tweede versie van de app ontwikkeld om het winkelen nog efficiënter te laten verlopen. Zo kunnen nieuwe klanten zich vanaf nu rechtstreeks via de applicatie registreren, eventueel door de getrouwheidskaart van Colruyt te scannen.


Een andere vernieuwing is het memoblok, dat Colruyt omschrijft als de digitale versie van de Collect&Go-Post-its, voor “wanneer de klant weinig tijd heeft of wanneer de smartphone geen bereik heeft”. Ook kon Colruyt niet achterblijven op het gebied van geolocalisatie. De vernieuwde app wijst vanaf nu namelijk automatisch de weg naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.


 

{youtubejw}hJJZOeGlBhg{/youtubejw}


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top