Albert Heijn Hessenplein nu ook afhaalpunt voor Bol.com | RetailDetail

Albert Heijn Hessenplein nu ook afhaalpunt voor Bol.com

Albert Heijn Hessenplein nu ook afhaalpunt voor Bol.com

Internetwinkel Bol.com start met een proefproject om winkels van Albert Heijn in te schakelen als afhaalpunt. De proef omvat voorlopig 59 winkels, waaronder één Belgische: die aan het Hessenplein in Antwerpen.

Enkel voor kleine bestellingen

In de deelnemende winkels worden speciale kasten geplaatst aan de servicebalie. Er kunnen wel alleen relatief kleine bestellingen worden afgehaald: voor tv's en andere grote artikels blijft thuisbezorging de enige optie. Ook voor producten van externe verkopers worden niet naar de afhaalpunten in Albert Heijns gebracht. De artikels kunnen trouwens niet alleen in de winkels worden afgehaald, maar bij een probleem kunnen ze daar ook worden teruggebracht.

 

Het proefproject is de eerste zichtbare samenwerking van Albert Heijn en Bol.com sinds die laatste in februari door Albert Heijns moederholding Ahold werd overgenomen. Als de proef succesvol is, zouden de andere Albert Heijn-winkels als afhaalpunt worden ingezet, met uitzondering van de kleinere AH To Go-winkels.

 

Toch is de afhaalservice geen primeur voor Bol.com: het is immers al langer mogelijk om bestellingen te laten bezorgen op een Kiala-afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.