Albert Heijn Hessenplein nu ook afhaalpunt voor Bol.com

Albert Heijn Hessenplein nu ook afhaalpunt voor Bol.com

Internetwinkel Bol.com start met een proefproject om winkels van Albert Heijn in te schakelen als afhaalpunt. De proef omvat voorlopig 59 winkels, waaronder één Belgische: die aan het Hessenplein in Antwerpen.

Enkel voor kleine bestellingen

In de deelnemende winkels worden speciale kasten geplaatst aan de servicebalie. Er kunnen wel alleen relatief kleine bestellingen worden afgehaald: voor tv's en andere grote artikels blijft thuisbezorging de enige optie. Ook voor producten van externe verkopers worden niet naar de afhaalpunten in Albert Heijns gebracht. De artikels kunnen trouwens niet alleen in de winkels worden afgehaald, maar bij een probleem kunnen ze daar ook worden teruggebracht.

 

Het proefproject is de eerste zichtbare samenwerking van Albert Heijn en Bol.com sinds die laatste in februari door Albert Heijns moederholding Ahold werd overgenomen. Als de proef succesvol is, zouden de andere Albert Heijn-winkels als afhaalpunt worden ingezet, met uitzondering van de kleinere AH To Go-winkels.

 

Toch is de afhaalservice geen primeur voor Bol.com: het is immers al langer mogelijk om bestellingen te laten bezorgen op een Kiala-afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top