Alibaba breekt verkooprecord tijdens Singles Day

Alibaba breekt verkooprecord tijdens Singles Day

Internetreus Alibaba heeft gisteren op Singles Day, hét Chinese online shoppingevent van het jaar, alle records aan flarden geschoten. Het had zelfs maar een halve dag nodig om het verkooprecord van vorig jaar al te evenaren.

Omgerekend 13,3 miljard euro in 24 uur

Gisteren was het 11 november. In China betekent dat al sinds de jaren negentig 'Singles Day'. Wat oorspronkelijk een soort Valentijnsdag was voor singles, groeide uit tot een 24 uur durend online kortingenwalhalla voor alle Chinezen, sinds Tmall.com, een van de internetplatformen van Alibaba, die dag in 2009 'claimde' (en er zelfs een copyright op nam).

 

Ook dit jaar kochten miljoenen Chinezen zich te pletter bij Alibaba: na acht minuten hadden ze al één miljard euro gespendeerd, na een halve dag ging het verkooprecord van vorig jaar - toen zo'n 9,3 miljard dollar - aan diggelen en na 24 uur had de internetreus voor een duizelingwekkende 14,3 miljard dollar (of omgerekend zo'n 13,3 miljard euro) verkocht. Ter vergelijking: dat is méér dan de 12,5 miljard dollar die Facebook in een heel jaar binnenrijft.

 

Vooral baby-artikelen, Nike-schoenen en Levi's-jeans waren in trek, zo meldde Alibaba. De meeste aankopen werden volgens het bedrijf trouwens met de smartphone gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top