Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

De Chinese internetgigant Alibaba heeft zijn expansieplannen voor het komende jaar uit de doeken gedaan. Daniel Zhang, CEO van Alibaba, spreekt daarbij over een strategie die zich zal toespitsen op drie punten.

Focus op gebruikerservaring

Alibaba wil het komende jaar focussen op grote steden in China, op het uitbouwen van e-commerce in rurale gebieden in China en internationale groei in de rest van de wereld dankzij verschillende e-commercewebsites.


"We gaan onze huidige markt consolideren en verder uitbreiden, voornamelijk door het verbeteren van onze reputatie, het optimaliseren van de gebruikerservaring en het vergroten van ons marktaandeel in de grote steden", zei Zhang tijdens een presentatie over de expansiestrategie.


Alibaba zal ook verder inzetten op het uitbouwen van Tmall Global en Taobao. Dat wil het doen door er kanalen op te zetten voor internationale merken en verkopers, zodat zij hun producten kunnen verkopen aan de Chinese consument. "We gaan onze activiteiten opbouwen rond deze twee merken, om hen zo bekender te maken bij consumenten en om een optimale gebruikerservaring te bieden", voegde Zhang daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top