Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

De Chinese internetgigant Alibaba heeft zijn expansieplannen voor het komende jaar uit de doeken gedaan. Daniel Zhang, CEO van Alibaba, spreekt daarbij over een strategie die zich zal toespitsen op drie punten.

Focus op gebruikerservaring

Alibaba wil het komende jaar focussen op grote steden in China, op het uitbouwen van e-commerce in rurale gebieden in China en internationale groei in de rest van de wereld dankzij verschillende e-commercewebsites.


"We gaan onze huidige markt consolideren en verder uitbreiden, voornamelijk door het verbeteren van onze reputatie, het optimaliseren van de gebruikerservaring en het vergroten van ons marktaandeel in de grote steden", zei Zhang tijdens een presentatie over de expansiestrategie.


Alibaba zal ook verder inzetten op het uitbouwen van Tmall Global en Taobao. Dat wil het doen door er kanalen op te zetten voor internationale merken en verkopers, zodat zij hun producten kunnen verkopen aan de Chinese consument. "We gaan onze activiteiten opbouwen rond deze twee merken, om hen zo bekender te maken bij consumenten en om een optimale gebruikerservaring te bieden", voegde Zhang daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top