Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken | RetailDetail

Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

De Chinese internetgigant Alibaba heeft zijn expansieplannen voor het komende jaar uit de doeken gedaan. Daniel Zhang, CEO van Alibaba, spreekt daarbij over een strategie die zich zal toespitsen op drie punten.

Focus op gebruikerservaring

Alibaba wil het komende jaar focussen op grote steden in China, op het uitbouwen van e-commerce in rurale gebieden in China en internationale groei in de rest van de wereld dankzij verschillende e-commercewebsites.


"We gaan onze huidige markt consolideren en verder uitbreiden, voornamelijk door het verbeteren van onze reputatie, het optimaliseren van de gebruikerservaring en het vergroten van ons marktaandeel in de grote steden", zei Zhang tijdens een presentatie over de expansiestrategie.


Alibaba zal ook verder inzetten op het uitbouwen van Tmall Global en Taobao. Dat wil het doen door er kanalen op te zetten voor internationale merken en verkopers, zodat zij hun producten kunnen verkopen aan de Chinese consument. "We gaan onze activiteiten opbouwen rond deze twee merken, om hen zo bekender te maken bij consumenten en om een optimale gebruikerservaring te bieden", voegde Zhang daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.