Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken | RetailDetail

Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

De Chinese internetgigant Alibaba heeft zijn expansieplannen voor het komende jaar uit de doeken gedaan. Daniel Zhang, CEO van Alibaba, spreekt daarbij over een strategie die zich zal toespitsen op drie punten.

Focus op gebruikerservaring

Alibaba wil het komende jaar focussen op grote steden in China, op het uitbouwen van e-commerce in rurale gebieden in China en internationale groei in de rest van de wereld dankzij verschillende e-commercewebsites.


"We gaan onze huidige markt consolideren en verder uitbreiden, voornamelijk door het verbeteren van onze reputatie, het optimaliseren van de gebruikerservaring en het vergroten van ons marktaandeel in de grote steden", zei Zhang tijdens een presentatie over de expansiestrategie.


Alibaba zal ook verder inzetten op het uitbouwen van Tmall Global en Taobao. Dat wil het doen door er kanalen op te zetten voor internationale merken en verkopers, zodat zij hun producten kunnen verkopen aan de Chinese consument. "We gaan onze activiteiten opbouwen rond deze twee merken, om hen zo bekender te maken bij consumenten en om een optimale gebruikerservaring te bieden", voegde Zhang daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top