Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

Alibaba doet plannen voor 2016 uit de doeken

De Chinese internetgigant Alibaba heeft zijn expansieplannen voor het komende jaar uit de doeken gedaan. Daniel Zhang, CEO van Alibaba, spreekt daarbij over een strategie die zich zal toespitsen op drie punten.

Focus op gebruikerservaring

Alibaba wil het komende jaar focussen op grote steden in China, op het uitbouwen van e-commerce in rurale gebieden in China en internationale groei in de rest van de wereld dankzij verschillende e-commercewebsites.


"We gaan onze huidige markt consolideren en verder uitbreiden, voornamelijk door het verbeteren van onze reputatie, het optimaliseren van de gebruikerservaring en het vergroten van ons marktaandeel in de grote steden", zei Zhang tijdens een presentatie over de expansiestrategie.


Alibaba zal ook verder inzetten op het uitbouwen van Tmall Global en Taobao. Dat wil het doen door er kanalen op te zetten voor internationale merken en verkopers, zodat zij hun producten kunnen verkopen aan de Chinese consument. "We gaan onze activiteiten opbouwen rond deze twee merken, om hen zo bekender te maken bij consumenten en om een optimale gebruikerservaring te bieden", voegde Zhang daar aan toe.

Tags: