Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers

Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers

De Chinese online retailer Alibaba heeft in samenwerking met taxidienst Uber een mobiele paskamer ontwikkeld: drie busjes zijn voorzien van een kleurrijk interieur, waarin klanten van Alibaba hun kledij kunnen passen.

Kleding gratis meenemen

Het gaat voorlopig om een proefproject in drie Chinese steden en het is ook vooral een marketingstunt. Deelnemers die in het busje kleding passen, die mogen passende outfits ook gratis mee naar huis nemen.

 

De bedoeling van het busje is om te tonen dat de kwaliteit van kleding op Taobao wel naar behoren is. Eerder had Alibaba immers al heel wat klachten ontvangen over de kwaliteit van de producten die op zijn online marktplaats worden verkocht. Als klanten positief reageren op het proefproject, denkt Alibaba er wel aan om het op grote schaal uit te rollen.

 

De samenwerking tussen Uber en Alibaba is best verrassend te noemen. Alibaba investeerde immers eerder al geld in concurrenten van Uber, zoals het Amerikaanse Lyft en het Chinese KuaiDi Taxi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top