Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers | RetailDetail

Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers

Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers

De Chinese online retailer Alibaba heeft in samenwerking met taxidienst Uber een mobiele paskamer ontwikkeld: drie busjes zijn voorzien van een kleurrijk interieur, waarin klanten van Alibaba hun kledij kunnen passen.

Kleding gratis meenemen

Het gaat voorlopig om een proefproject in drie Chinese steden en het is ook vooral een marketingstunt. Deelnemers die in het busje kleding passen, die mogen passende outfits ook gratis mee naar huis nemen.

 

De bedoeling van het busje is om te tonen dat de kwaliteit van kleding op Taobao wel naar behoren is. Eerder had Alibaba immers al heel wat klachten ontvangen over de kwaliteit van de producten die op zijn online marktplaats worden verkocht. Als klanten positief reageren op het proefproject, denkt Alibaba er wel aan om het op grote schaal uit te rollen.

 

De samenwerking tussen Uber en Alibaba is best verrassend te noemen. Alibaba investeerde immers eerder al geld in concurrenten van Uber, zoals het Amerikaanse Lyft en het Chinese KuaiDi Taxi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.