Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers | RetailDetail

Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers

Alibaba huurt Uber in voor mobiele paskamers

De Chinese online retailer Alibaba heeft in samenwerking met taxidienst Uber een mobiele paskamer ontwikkeld: drie busjes zijn voorzien van een kleurrijk interieur, waarin klanten van Alibaba hun kledij kunnen passen.

Kleding gratis meenemen

Het gaat voorlopig om een proefproject in drie Chinese steden en het is ook vooral een marketingstunt. Deelnemers die in het busje kleding passen, die mogen passende outfits ook gratis mee naar huis nemen.

 

De bedoeling van het busje is om te tonen dat de kwaliteit van kleding op Taobao wel naar behoren is. Eerder had Alibaba immers al heel wat klachten ontvangen over de kwaliteit van de producten die op zijn online marktplaats worden verkocht. Als klanten positief reageren op het proefproject, denkt Alibaba er wel aan om het op grote schaal uit te rollen.

 

De samenwerking tussen Uber en Alibaba is best verrassend te noemen. Alibaba investeerde immers eerder al geld in concurrenten van Uber, zoals het Amerikaanse Lyft en het Chinese KuaiDi Taxi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top