Alibaba koopt 20% van mediabedrijf | RetailDetail

Alibaba koopt 20% van mediabedrijf

Alibaba koopt 20% van mediabedrijf

De Chinese e-commercegigant Alibaba heeft driekwart miljard euro gepompt in Wasu Media Holding en krijgt daardoor twintig procent van het bedrijf in handen. Het is de volgende stap van Alibaba in de richting van eigen digitale content.

Ondersteuning

Alibaba-oprichter Jack Ma heeft met een aantal partners samen 6,54 miljard yuan (750 miljoen euro) geïnvesteerd in de Wasu Digital TV Media Group. Daarnaast hebben ze een samenwerkingsakkoord getekend voor het creëren van online content en internettelevisie.

 

"Alibaba en Wasu Group zijn optimistisch over de toekomstige ontwikkeling van de Chinese media-industrie en zullen elkaar ondersteunen in gebieden zoals het ontwikkelen van originele content, videocommunicatie, games, muziek, opleiding, cloud computing, big data en andere toekomstige onderzoeken en investeringen in de media-industrie", zei Alibaba aan Reuters.

 

20 miljoen abonnees

Met de investering in Wasu Media krijgt Alibaba in één klap toegang tot 20 miljoen abonnees. Wasu heeft daarnaast ook een licentie voor internettelevisie van de Chinese overheid: Alibaba zal Wasu dan ook vooral gebruiken voor de verdeling van digitale entertainmentcontent.

 

Alibaba werkte al samen met Wasu aan de ontwikkeling van diens set-top box. Die verbindt tv's met het internet en biedt daarnaast ook nog een boel diensten die worden aangeboden door Alibaba. Zo krijgen eigenaars eenvoudig toegang tot het online winkelcentrum van Alibaba, Tmall.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.