Alibaba wil ook van Chinees Nieuwjaar topdag maken | RetailDetail

Alibaba wil ook van Chinees Nieuwjaar topdag maken

Alibaba wil ook van Chinees Nieuwjaar topdag maken

De Chinese e-tailer Alibaba heeft plannen om ook van Chinees Nieuwjaar een topdag te maken, zoals het dat enkele jaren geleden heeft gedaan met Vrijgezellendag. In aanloop naar Chinees Nieuwjaar komt het dan ook op de proppen met heel wat kortingen.

Ander doelpubliek

Chinees Nieuwjaar vindt dit jaar plaats op 8 februari en Alibaba hoopt van die dag een verkooptopper te maken zoals Singles Day. Het mikt daarbij wel op een ander doelpubliek. Zo wil het ervoor zorgen dat meer boeren hun producten online verkopen aan Chinezen in de steden. Daarvoor wil het gebruik maken van Rural Taobao, een platform voor agrarische producten dat vorige zomer werd opgericht.


Daarnaast wordt er gestrooid met kortingen van grote internationale spelers. Op Rural Taobao zullen producten uit 25 landen worden verkocht, met in totaal meer dan 500 premiummerken uit het buitenland.


Op Tmall Global zullen dan weer acht landenpaviljoenen meewerken aan de acties rond Chinees Nieuwjaar. Onder andere Macy's, Costco, Metro en Albert Heijn zullen promotie voeren rond de feestdag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top