Alibaba wil ook van Chinees Nieuwjaar topdag maken

Alibaba wil ook van Chinees Nieuwjaar topdag maken

De Chinese e-tailer Alibaba heeft plannen om ook van Chinees Nieuwjaar een topdag te maken, zoals het dat enkele jaren geleden heeft gedaan met Vrijgezellendag. In aanloop naar Chinees Nieuwjaar komt het dan ook op de proppen met heel wat kortingen.

Ander doelpubliek

Chinees Nieuwjaar vindt dit jaar plaats op 8 februari en Alibaba hoopt van die dag een verkooptopper te maken zoals Singles Day. Het mikt daarbij wel op een ander doelpubliek. Zo wil het ervoor zorgen dat meer boeren hun producten online verkopen aan Chinezen in de steden. Daarvoor wil het gebruik maken van Rural Taobao, een platform voor agrarische producten dat vorige zomer werd opgericht.


Daarnaast wordt er gestrooid met kortingen van grote internationale spelers. Op Rural Taobao zullen producten uit 25 landen worden verkocht, met in totaal meer dan 500 premiummerken uit het buitenland.


Op Tmall Global zullen dan weer acht landenpaviljoenen meewerken aan de acties rond Chinees Nieuwjaar. Onder andere Macy's, Costco, Metro en Albert Heijn zullen promotie voeren rond de feestdag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top