Alibaba wil ook van Chinees Nieuwjaar topdag maken

Alibaba wil ook van Chinees Nieuwjaar topdag maken

De Chinese e-tailer Alibaba heeft plannen om ook van Chinees Nieuwjaar een topdag te maken, zoals het dat enkele jaren geleden heeft gedaan met Vrijgezellendag. In aanloop naar Chinees Nieuwjaar komt het dan ook op de proppen met heel wat kortingen.

Ander doelpubliek

Chinees Nieuwjaar vindt dit jaar plaats op 8 februari en Alibaba hoopt van die dag een verkooptopper te maken zoals Singles Day. Het mikt daarbij wel op een ander doelpubliek. Zo wil het ervoor zorgen dat meer boeren hun producten online verkopen aan Chinezen in de steden. Daarvoor wil het gebruik maken van Rural Taobao, een platform voor agrarische producten dat vorige zomer werd opgericht.


Daarnaast wordt er gestrooid met kortingen van grote internationale spelers. Op Rural Taobao zullen producten uit 25 landen worden verkocht, met in totaal meer dan 500 premiummerken uit het buitenland.


Op Tmall Global zullen dan weer acht landenpaviljoenen meewerken aan de acties rond Chinees Nieuwjaar. Onder andere Macy's, Costco, Metro en Albert Heijn zullen promotie voeren rond de feestdag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top