Alles op Belgische webshop H&M kostte tijdelijk 12,99 euro

Alles op Belgische webshop H&M kostte tijdelijk 12,99 euro

Door een fout kostten alle artikelen op de Belgische webshop van H&M tijdelijk 12,99 euro. Volgens Test Aankoop is de Zweedse modeketen wel degelijk verplicht de producten aan die prijs te verkopen.

Prijzen bindend

Momenteel zijn de aangeduide prijzen op de website nog steeds niet aangepast en staat er nog altijd overal 12,99 euro bij. Wanneer een artikel echter in een winkelwagentje wordt geplaatst, verschijnt wel de correcte prijs. H&M onderzoekt momenteel nog hoe de fout is kunnen gebeuren.

 

Ondertussen zullen heel wat klanten ongetwijfeld mooie koopjes hebben gedaan en volgens Test-Aankoop is H&M verplicht om de prijs te handhaven: "Zodra een verkoper een product te koop aanbiedt met de prijs naar behoren aangegeven, is er sprake van een juridisch geldig aanbod", stelt Test-Aankoop aan De Morgen. "De consument moet kunnen vertrouwen op de prijzen die zijn aangeduid, anders zou het te makkelijk zijn om telkens een vergissing in te roepen en een hogere prijs aan te rekenen."

 

Een verkoper mag enkel een hogere prijs vragen als hij met verlies zou moeten verkopen of als het om een overduidelijke fout gaat, waarbij het prijsverschil dusdanig groot is dat een gemiddelde consument moet beseffen dat er iets niet klopt. De kans is echter niet groot dat H&M zich op één van die uitzonderingen kan beroepen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top