Alles op Belgische webshop H&M kostte tijdelijk 12,99 euro

Alles op Belgische webshop H&M kostte tijdelijk 12,99 euro

Door een fout kostten alle artikelen op de Belgische webshop van H&M tijdelijk 12,99 euro. Volgens Test Aankoop is de Zweedse modeketen wel degelijk verplicht de producten aan die prijs te verkopen.

Prijzen bindend

Momenteel zijn de aangeduide prijzen op de website nog steeds niet aangepast en staat er nog altijd overal 12,99 euro bij. Wanneer een artikel echter in een winkelwagentje wordt geplaatst, verschijnt wel de correcte prijs. H&M onderzoekt momenteel nog hoe de fout is kunnen gebeuren.

 

Ondertussen zullen heel wat klanten ongetwijfeld mooie koopjes hebben gedaan en volgens Test-Aankoop is H&M verplicht om de prijs te handhaven: "Zodra een verkoper een product te koop aanbiedt met de prijs naar behoren aangegeven, is er sprake van een juridisch geldig aanbod", stelt Test-Aankoop aan De Morgen. "De consument moet kunnen vertrouwen op de prijzen die zijn aangeduid, anders zou het te makkelijk zijn om telkens een vergissing in te roepen en een hogere prijs aan te rekenen."

 

Een verkoper mag enkel een hogere prijs vragen als hij met verlies zou moeten verkopen of als het om een overduidelijke fout gaat, waarbij het prijsverschil dusdanig groot is dat een gemiddelde consument moet beseffen dat er iets niet klopt. De kans is echter niet groot dat H&M zich op één van die uitzonderingen kan beroepen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top