Alles op Belgische webshop H&M kostte tijdelijk 12,99 euro

Alles op Belgische webshop H&M kostte tijdelijk 12,99 euro

Door een fout kostten alle artikelen op de Belgische webshop van H&M tijdelijk 12,99 euro. Volgens Test Aankoop is de Zweedse modeketen wel degelijk verplicht de producten aan die prijs te verkopen.

Prijzen bindend

Momenteel zijn de aangeduide prijzen op de website nog steeds niet aangepast en staat er nog altijd overal 12,99 euro bij. Wanneer een artikel echter in een winkelwagentje wordt geplaatst, verschijnt wel de correcte prijs. H&M onderzoekt momenteel nog hoe de fout is kunnen gebeuren.

 

Ondertussen zullen heel wat klanten ongetwijfeld mooie koopjes hebben gedaan en volgens Test-Aankoop is H&M verplicht om de prijs te handhaven: "Zodra een verkoper een product te koop aanbiedt met de prijs naar behoren aangegeven, is er sprake van een juridisch geldig aanbod", stelt Test-Aankoop aan De Morgen. "De consument moet kunnen vertrouwen op de prijzen die zijn aangeduid, anders zou het te makkelijk zijn om telkens een vergissing in te roepen en een hogere prijs aan te rekenen."

 

Een verkoper mag enkel een hogere prijs vragen als hij met verlies zou moeten verkopen of als het om een overduidelijke fout gaat, waarbij het prijsverschil dusdanig groot is dat een gemiddelde consument moet beseffen dat er iets niet klopt. De kans is echter niet groot dat H&M zich op één van die uitzonderingen kan beroepen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top