Amazon beloont geduldige shoppers

Amazon beloont geduldige shoppers

Abonnees van Amazon Prime krijgen voortaan een beloning als ze langer willen wachten op hun pakjes. Wie kiest voor No-Rush Shipping zal een dollar tegoed krijgen voor Amazon Instant Video.

Kosten drukken

Abonnees van Prime krijgen normaal hun pakje gratis binnen de twee dagen thuis geleverd. Daarvoor betalen ze jaarlijks een vast bedrag van 99 dollar. Amazon hoopt nu echter om een deel klanten te overtuigen om langer te wachten op zijn bestellingen. Zo kan het de logistiek efficiënter maken en tegelijk kosten besparen. Wie kiest voor de tragere levering zal wel 5 tot 7 dagen geduld moeten uitoefenen. In ruil krijgt hij of zij dan een dollar tegoed voor Amazon Instant Video in ruil.

 

Met een levertijd van 5 tot 7 dagen, is de No-Rush Shipping nog trager dan de standaardverzending die niet-abonnees gratis kunnen krijgen op Amazon. Daarvoor is de wachttijd 3 tot 5 dagen. Tegen betaling levert Amazon ook pakjes een dag na de bestelling.


Eerder dit jaar steeg de prijs van Amazon Prime trouwens ook al met 20 dollar. Amazon is dus duidelijk op zoek naar mogelijkheden om de verzendingskosten te drukken. Abonnees van Amazon Prime krijgen niet enkel toegang tot snellere verzendingen, ze kunnen ook een deel films en series gratis bekijken, gratis ebooks lezen en sinds kort bestaat ook Prime Music, een eigen streamingdienst.


Vorige week maakte Amazon nog bekend dat het in het tweede kwartaal een verlies van 126 miljoen dollar (94,3 miljoen euro) had geleden. Een flinke stijging ten opzichte van het verlies van 7 miljoen dollar (5,2 miljoen euro) een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top