Amazon beloont geduldige shoppers | RetailDetail

Amazon beloont geduldige shoppers

Amazon beloont geduldige shoppers

Abonnees van Amazon Prime krijgen voortaan een beloning als ze langer willen wachten op hun pakjes. Wie kiest voor No-Rush Shipping zal een dollar tegoed krijgen voor Amazon Instant Video.

Kosten drukken

Abonnees van Prime krijgen normaal hun pakje gratis binnen de twee dagen thuis geleverd. Daarvoor betalen ze jaarlijks een vast bedrag van 99 dollar. Amazon hoopt nu echter om een deel klanten te overtuigen om langer te wachten op zijn bestellingen. Zo kan het de logistiek efficiënter maken en tegelijk kosten besparen. Wie kiest voor de tragere levering zal wel 5 tot 7 dagen geduld moeten uitoefenen. In ruil krijgt hij of zij dan een dollar tegoed voor Amazon Instant Video in ruil.

 

Met een levertijd van 5 tot 7 dagen, is de No-Rush Shipping nog trager dan de standaardverzending die niet-abonnees gratis kunnen krijgen op Amazon. Daarvoor is de wachttijd 3 tot 5 dagen. Tegen betaling levert Amazon ook pakjes een dag na de bestelling.


Eerder dit jaar steeg de prijs van Amazon Prime trouwens ook al met 20 dollar. Amazon is dus duidelijk op zoek naar mogelijkheden om de verzendingskosten te drukken. Abonnees van Amazon Prime krijgen niet enkel toegang tot snellere verzendingen, ze kunnen ook een deel films en series gratis bekijken, gratis ebooks lezen en sinds kort bestaat ook Prime Music, een eigen streamingdienst.


Vorige week maakte Amazon nog bekend dat het in het tweede kwartaal een verlies van 126 miljoen dollar (94,3 miljoen euro) had geleden. Een flinke stijging ten opzichte van het verlies van 7 miljoen dollar (5,2 miljoen euro) een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.