Amazon beloont geduldige shoppers

Amazon beloont geduldige shoppers

Abonnees van Amazon Prime krijgen voortaan een beloning als ze langer willen wachten op hun pakjes. Wie kiest voor No-Rush Shipping zal een dollar tegoed krijgen voor Amazon Instant Video.

Kosten drukken

Abonnees van Prime krijgen normaal hun pakje gratis binnen de twee dagen thuis geleverd. Daarvoor betalen ze jaarlijks een vast bedrag van 99 dollar. Amazon hoopt nu echter om een deel klanten te overtuigen om langer te wachten op zijn bestellingen. Zo kan het de logistiek efficiënter maken en tegelijk kosten besparen. Wie kiest voor de tragere levering zal wel 5 tot 7 dagen geduld moeten uitoefenen. In ruil krijgt hij of zij dan een dollar tegoed voor Amazon Instant Video in ruil.

 

Met een levertijd van 5 tot 7 dagen, is de No-Rush Shipping nog trager dan de standaardverzending die niet-abonnees gratis kunnen krijgen op Amazon. Daarvoor is de wachttijd 3 tot 5 dagen. Tegen betaling levert Amazon ook pakjes een dag na de bestelling.


Eerder dit jaar steeg de prijs van Amazon Prime trouwens ook al met 20 dollar. Amazon is dus duidelijk op zoek naar mogelijkheden om de verzendingskosten te drukken. Abonnees van Amazon Prime krijgen niet enkel toegang tot snellere verzendingen, ze kunnen ook een deel films en series gratis bekijken, gratis ebooks lezen en sinds kort bestaat ook Prime Music, een eigen streamingdienst.


Vorige week maakte Amazon nog bekend dat het in het tweede kwartaal een verlies van 126 miljoen dollar (94,3 miljoen euro) had geleden. Een flinke stijging ten opzichte van het verlies van 7 miljoen dollar (5,2 miljoen euro) een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top