Amazon beloont geduldige shoppers

Amazon beloont geduldige shoppers

Abonnees van Amazon Prime krijgen voortaan een beloning als ze langer willen wachten op hun pakjes. Wie kiest voor No-Rush Shipping zal een dollar tegoed krijgen voor Amazon Instant Video.

Kosten drukken

Abonnees van Prime krijgen normaal hun pakje gratis binnen de twee dagen thuis geleverd. Daarvoor betalen ze jaarlijks een vast bedrag van 99 dollar. Amazon hoopt nu echter om een deel klanten te overtuigen om langer te wachten op zijn bestellingen. Zo kan het de logistiek efficiënter maken en tegelijk kosten besparen. Wie kiest voor de tragere levering zal wel 5 tot 7 dagen geduld moeten uitoefenen. In ruil krijgt hij of zij dan een dollar tegoed voor Amazon Instant Video in ruil.

 

Met een levertijd van 5 tot 7 dagen, is de No-Rush Shipping nog trager dan de standaardverzending die niet-abonnees gratis kunnen krijgen op Amazon. Daarvoor is de wachttijd 3 tot 5 dagen. Tegen betaling levert Amazon ook pakjes een dag na de bestelling.


Eerder dit jaar steeg de prijs van Amazon Prime trouwens ook al met 20 dollar. Amazon is dus duidelijk op zoek naar mogelijkheden om de verzendingskosten te drukken. Abonnees van Amazon Prime krijgen niet enkel toegang tot snellere verzendingen, ze kunnen ook een deel films en series gratis bekijken, gratis ebooks lezen en sinds kort bestaat ook Prime Music, een eigen streamingdienst.


Vorige week maakte Amazon nog bekend dat het in het tweede kwartaal een verlies van 126 miljoen dollar (94,3 miljoen euro) had geleden. Een flinke stijging ten opzichte van het verlies van 7 miljoen dollar (5,2 miljoen euro) een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top