Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Steeds meer bedrijven gebruiken applicaties om merkbekendheid op te bouwen of om de consument naar een landingspagina te leiden waar hij meer kan leren over het product en het merk of waar hem een aanbieding kan worden gedaan. Ben & Jerry's en Amazon geven alvast het goede voorbeeld met een ijs-app en een bonus voor welwillende programmeurs.

Amazon geeft commissie voor links

Amerikaanse ontwikkelaars van smartphone-apps kunnen een centje bijverdienen als ze er via hun app in slagen om gebruikers bij Amazon een product te laten kopen. Hun commissie kan oplopen tot 6 procent van de omzet.

 

Amazon ziet voldoende mogelijkheden: "Zo kan een ontwikkelaar van een app over voeding en fitness een link leggen zodat via de webwinkel van Amazon vitamines, voedingssupplementen en fitnesskledij worden gekocht", zegt het bedrijf. Het voordeel is dat het hierbij steeds gaat om relevante producten voor de doelgroep.

 

Ben & Jerry's lanceert ijs-app

Maar apps kunnen echter ook dienst doen om gericht te adverteren: zo kiest de ijsjesmaker Ben & Jerry's bewust voor de mobiele toepassing om zijn nieuwe smaken vanille-honing-caramel, ananas-passievrucht en Liz Lemon te introduceren. Wie bezig is met een app is immers tot rust gekomen en heeft tijd gemaakt om zich te informeren.

 

Ben & Jerry's maakt gebruik van een banner met drie buttons, die meer informatie geven over het bedrijf en het merk, over ijs in het algemeen en over de nieuwe smaken die de onderneming in de markt wil zetten. Het is ook een mogelijkheid ingebouwd om naar het dichtstbijzijnde verkooppunt te verwijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top