Amazon biedt commissie voor verkoop via apps | RetailDetail

Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Steeds meer bedrijven gebruiken applicaties om merkbekendheid op te bouwen of om de consument naar een landingspagina te leiden waar hij meer kan leren over het product en het merk of waar hem een aanbieding kan worden gedaan. Ben & Jerry's en Amazon geven alvast het goede voorbeeld met een ijs-app en een bonus voor welwillende programmeurs.

Amazon geeft commissie voor links

Amerikaanse ontwikkelaars van smartphone-apps kunnen een centje bijverdienen als ze er via hun app in slagen om gebruikers bij Amazon een product te laten kopen. Hun commissie kan oplopen tot 6 procent van de omzet.

 

Amazon ziet voldoende mogelijkheden: "Zo kan een ontwikkelaar van een app over voeding en fitness een link leggen zodat via de webwinkel van Amazon vitamines, voedingssupplementen en fitnesskledij worden gekocht", zegt het bedrijf. Het voordeel is dat het hierbij steeds gaat om relevante producten voor de doelgroep.

 

Ben & Jerry's lanceert ijs-app

Maar apps kunnen echter ook dienst doen om gericht te adverteren: zo kiest de ijsjesmaker Ben & Jerry's bewust voor de mobiele toepassing om zijn nieuwe smaken vanille-honing-caramel, ananas-passievrucht en Liz Lemon te introduceren. Wie bezig is met een app is immers tot rust gekomen en heeft tijd gemaakt om zich te informeren.

 

Ben & Jerry's maakt gebruik van een banner met drie buttons, die meer informatie geven over het bedrijf en het merk, over ijs in het algemeen en over de nieuwe smaken die de onderneming in de markt wil zetten. Het is ook een mogelijkheid ingebouwd om naar het dichtstbijzijnde verkooppunt te verwijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.