Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Steeds meer bedrijven gebruiken applicaties om merkbekendheid op te bouwen of om de consument naar een landingspagina te leiden waar hij meer kan leren over het product en het merk of waar hem een aanbieding kan worden gedaan. Ben & Jerry's en Amazon geven alvast het goede voorbeeld met een ijs-app en een bonus voor welwillende programmeurs.

Amazon geeft commissie voor links

Amerikaanse ontwikkelaars van smartphone-apps kunnen een centje bijverdienen als ze er via hun app in slagen om gebruikers bij Amazon een product te laten kopen. Hun commissie kan oplopen tot 6 procent van de omzet.

 

Amazon ziet voldoende mogelijkheden: "Zo kan een ontwikkelaar van een app over voeding en fitness een link leggen zodat via de webwinkel van Amazon vitamines, voedingssupplementen en fitnesskledij worden gekocht", zegt het bedrijf. Het voordeel is dat het hierbij steeds gaat om relevante producten voor de doelgroep.

 

Ben & Jerry's lanceert ijs-app

Maar apps kunnen echter ook dienst doen om gericht te adverteren: zo kiest de ijsjesmaker Ben & Jerry's bewust voor de mobiele toepassing om zijn nieuwe smaken vanille-honing-caramel, ananas-passievrucht en Liz Lemon te introduceren. Wie bezig is met een app is immers tot rust gekomen en heeft tijd gemaakt om zich te informeren.

 

Ben & Jerry's maakt gebruik van een banner met drie buttons, die meer informatie geven over het bedrijf en het merk, over ijs in het algemeen en over de nieuwe smaken die de onderneming in de markt wil zetten. Het is ook een mogelijkheid ingebouwd om naar het dichtstbijzijnde verkooppunt te verwijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top