Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Steeds meer bedrijven gebruiken applicaties om merkbekendheid op te bouwen of om de consument naar een landingspagina te leiden waar hij meer kan leren over het product en het merk of waar hem een aanbieding kan worden gedaan. Ben & Jerry's en Amazon geven alvast het goede voorbeeld met een ijs-app en een bonus voor welwillende programmeurs.

Amazon geeft commissie voor links

Amerikaanse ontwikkelaars van smartphone-apps kunnen een centje bijverdienen als ze er via hun app in slagen om gebruikers bij Amazon een product te laten kopen. Hun commissie kan oplopen tot 6 procent van de omzet.

 

Amazon ziet voldoende mogelijkheden: "Zo kan een ontwikkelaar van een app over voeding en fitness een link leggen zodat via de webwinkel van Amazon vitamines, voedingssupplementen en fitnesskledij worden gekocht", zegt het bedrijf. Het voordeel is dat het hierbij steeds gaat om relevante producten voor de doelgroep.

 

Ben & Jerry's lanceert ijs-app

Maar apps kunnen echter ook dienst doen om gericht te adverteren: zo kiest de ijsjesmaker Ben & Jerry's bewust voor de mobiele toepassing om zijn nieuwe smaken vanille-honing-caramel, ananas-passievrucht en Liz Lemon te introduceren. Wie bezig is met een app is immers tot rust gekomen en heeft tijd gemaakt om zich te informeren.

 

Ben & Jerry's maakt gebruik van een banner met drie buttons, die meer informatie geven over het bedrijf en het merk, over ijs in het algemeen en over de nieuwe smaken die de onderneming in de markt wil zetten. Het is ook een mogelijkheid ingebouwd om naar het dichtstbijzijnde verkooppunt te verwijzen.

Tags: