Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Amazon biedt commissie voor verkoop via apps

Steeds meer bedrijven gebruiken applicaties om merkbekendheid op te bouwen of om de consument naar een landingspagina te leiden waar hij meer kan leren over het product en het merk of waar hem een aanbieding kan worden gedaan. Ben & Jerry's en Amazon geven alvast het goede voorbeeld met een ijs-app en een bonus voor welwillende programmeurs.

Amazon geeft commissie voor links

Amerikaanse ontwikkelaars van smartphone-apps kunnen een centje bijverdienen als ze er via hun app in slagen om gebruikers bij Amazon een product te laten kopen. Hun commissie kan oplopen tot 6 procent van de omzet.

 

Amazon ziet voldoende mogelijkheden: "Zo kan een ontwikkelaar van een app over voeding en fitness een link leggen zodat via de webwinkel van Amazon vitamines, voedingssupplementen en fitnesskledij worden gekocht", zegt het bedrijf. Het voordeel is dat het hierbij steeds gaat om relevante producten voor de doelgroep.

 

Ben & Jerry's lanceert ijs-app

Maar apps kunnen echter ook dienst doen om gericht te adverteren: zo kiest de ijsjesmaker Ben & Jerry's bewust voor de mobiele toepassing om zijn nieuwe smaken vanille-honing-caramel, ananas-passievrucht en Liz Lemon te introduceren. Wie bezig is met een app is immers tot rust gekomen en heeft tijd gemaakt om zich te informeren.

 

Ben & Jerry's maakt gebruik van een banner met drie buttons, die meer informatie geven over het bedrijf en het merk, over ijs in het algemeen en over de nieuwe smaken die de onderneming in de markt wil zetten. Het is ook een mogelijkheid ingebouwd om naar het dichtstbijzijnde verkooppunt te verwijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top