Amazon brengt betaaldienst naar Europa

Amazon brengt betaaldienst naar Europa

Amazon heeft zijn 'Login and Pay with Amazon' ook in Europa gelanceerd: daarmee kunnen klanten met hun gegevens van Amazon afrekenen bij andere webwinkels, waardoor ze minder vaak hun gegevens moeten invoeren.

Drempel verlagen

De dienst van Amazon is in het leven geroepen om het eenvoudiger te maken om vaker online te winkelen. Consumenten moeten immers minder vaak hun gegevens invoeren, waardoor de drempel om online te kopen lager wordt.

 

De dienst werd in oktober van vorig jaar al onthuld in de Verenigde Staten en is nu dus ook overgewaaid naar Europa. De service is te vergelijken met de diensten van Twitter en Facebook, waarbij je ook dezelfde gegevens kan gebruiken om op andere sites of in andere apps in te loggen.

 

Daarnaast heeft het ook zijn voordelen voor Amazon: dat krijgt 1,9 procent van de totale prijs van een bestelling en het rekent ook een standaardbedrag van maximaal 0,35 cent per transactie aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top