Amazon en Twitter lanceren #AmazonBasket

Amazon en Twitter lanceren #AmazonBasket

Amazon en Twitter gaan samenwerken: door accounts te verbinden kunnen consumenten winkelen op Amazon, zonder daarvoor Twitter te moeten verlaten. De dienst is voorlopig wel enkel beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en de VS (als #AmazonCart).

Interessant voor adverteerders

Het systeem zit bijzonder eenvoudig in elkaar: nadat je je beide accounts hebt verbonden op Twitter, kan je producten naar je winkelkarretje op Amazon sturen, zonder daarvoor Twitter te verlaten. Dat doe je door te antwoorden op tweets die een link van Amazon bevatten met #AmazonCart. Dat product wordt dan toegevoegd aan je winkelkarretje. De aankoop wordt wel niet onmiddellijk afgerond: je zal nog altijd eerst even langs Amazon moeten gaan om te betalen.

 

"We staan zeker open voor samenwerkingen met andere sociale netwerken", zei een woordvoerster van Amazon aan CNet. "Twitter is een goede omgeving voor onze klanten om productaanbevelingen van artiesten, experten, merken en vrienden te ontdekken." Volgens Amazon zou Twitter geen deel van de omzet krijgen van producten die via de hashtag worden verkocht.

 

Voor retailers is het systeem van #AmazonBasket zeker interessant en het is niet ondenkbaar dat adverteerders meer tweets met links naar Amazon gaan verzenden. Consumenten zijn dan misschien weer terughoudend, omdat hun tweets zichtbaar zijn voor de rest van de wereld en ze misschien niet zomaar hun aankopen vrij op het internet willen gooien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top