Amazon en Twitter lanceren #AmazonBasket

Amazon en Twitter lanceren #AmazonBasket

Amazon en Twitter gaan samenwerken: door accounts te verbinden kunnen consumenten winkelen op Amazon, zonder daarvoor Twitter te moeten verlaten. De dienst is voorlopig wel enkel beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en de VS (als #AmazonCart).

Interessant voor adverteerders

Het systeem zit bijzonder eenvoudig in elkaar: nadat je je beide accounts hebt verbonden op Twitter, kan je producten naar je winkelkarretje op Amazon sturen, zonder daarvoor Twitter te verlaten. Dat doe je door te antwoorden op tweets die een link van Amazon bevatten met #AmazonCart. Dat product wordt dan toegevoegd aan je winkelkarretje. De aankoop wordt wel niet onmiddellijk afgerond: je zal nog altijd eerst even langs Amazon moeten gaan om te betalen.

 

"We staan zeker open voor samenwerkingen met andere sociale netwerken", zei een woordvoerster van Amazon aan CNet. "Twitter is een goede omgeving voor onze klanten om productaanbevelingen van artiesten, experten, merken en vrienden te ontdekken." Volgens Amazon zou Twitter geen deel van de omzet krijgen van producten die via de hashtag worden verkocht.

 

Voor retailers is het systeem van #AmazonBasket zeker interessant en het is niet ondenkbaar dat adverteerders meer tweets met links naar Amazon gaan verzenden. Consumenten zijn dan misschien weer terughoudend, omdat hun tweets zichtbaar zijn voor de rest van de wereld en ze misschien niet zomaar hun aankopen vrij op het internet willen gooien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top