Amazon gestart met concurrent voor PayPal en Square

Amazon gestart met concurrent voor PayPal en Square

Amazon lanceert een betaaloplossing voor mobiel betalen in fysieke winkels. Het zou 's werelds grootste onlinewarenhuis niet zozeer om extra inkomsten te doen zijn, maar vooral om het vergaren van informatie over wat consumenten in welke winkels zoal kopen.

Goedkoper dan PayPal en Square

'Local Register', zoals het mobiele betaalsysteem van Amazon heet, werkt met een kaartlezer die bevestigd wordt op de smartphone of de tablet-pc van de consument. Via de bijbehorende app kunnen consumenten vervolgens hun aankopen met hun kredietkaart betalen.

 

Amazon hoopt de Amerikaanse retailers te lokken met lagere commissies dan bij de concurrentie. Zo rekent Amazon maar 1,75% commissie, terwijl dat bij PayPal 2,70% is en bij Square 2,75%. Dat gunsttarief geldt wel enkel voor wie intekent vóór oktober, want vanaf dan rekent Amazon 2,50% aan - al blijft het daarmee wel de goedkoopste van de drie.

 

"Amazon zal geen geld verdienen aan het uitvoeren van betaaltransacties", zegt een gespecialiseerde consultant aan The Wall Street Journal. Volgens hem wil Amazon vooral informatie vergaren over wat consumenten zoal kopen in fysieke winkels, zeker aangezien die zelfs in Amerika nog altijd goed zijn voor 90% van alle aankopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top