Amazon koopt start-up Shoefitr

Amazon koopt start-up Shoefitr

Het Amerikaanse Amazon heeft de innovatieve start-up Shoefitr gekocht, die consumenten helpt bij het online kopen van schoenen door ze een 3D-pasvorm van de schoenen te tonen.

Verhuis naar Seattle

Het nieuws over de aankoop kwam terecht bij Techcrunch, dat echter geen overnameprijs kon te weten komen. Het is ook nog niet geweten wat het exacte doel van Amazon is met Shoefitr. Het kan zijn dat Amazon het systeem op zijn eigen website implementeert, maar is ook mogelijk dat Shoefitr wordt geïntegreerd bij zusterbedrijf Zappos.

 

Een integratie bij Amazon zou een logische stap zijn: de online gigant heeft immers nog geen tool om klanten te helpen met de aankoop van schoenen. Het grootste voordeel van Shoefitr is dat het aantal retourzendingen er drastisch door omlaag zou gaan, volgens het bedrijf zelfs met 20 procent.

 

Een nadeel voor de werknemers van de start-up: het lijkt erop dat het volledige team van Shoefitr, dat zich momenteel in Pittsburgh bevindt, na verloop van tijd naar het hoofdkantoor van Amazon in Seattle zal verhuizen, helemaal aan de andere kant van de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top