Amazon koopt start-up Shoefitr | RetailDetail

Amazon koopt start-up Shoefitr

Amazon koopt start-up Shoefitr

Het Amerikaanse Amazon heeft de innovatieve start-up Shoefitr gekocht, die consumenten helpt bij het online kopen van schoenen door ze een 3D-pasvorm van de schoenen te tonen.

Verhuis naar Seattle

Het nieuws over de aankoop kwam terecht bij Techcrunch, dat echter geen overnameprijs kon te weten komen. Het is ook nog niet geweten wat het exacte doel van Amazon is met Shoefitr. Het kan zijn dat Amazon het systeem op zijn eigen website implementeert, maar is ook mogelijk dat Shoefitr wordt geïntegreerd bij zusterbedrijf Zappos.

 

Een integratie bij Amazon zou een logische stap zijn: de online gigant heeft immers nog geen tool om klanten te helpen met de aankoop van schoenen. Het grootste voordeel van Shoefitr is dat het aantal retourzendingen er drastisch door omlaag zou gaan, volgens het bedrijf zelfs met 20 procent.

 

Een nadeel voor de werknemers van de start-up: het lijkt erop dat het volledige team van Shoefitr, dat zich momenteel in Pittsburgh bevindt, na verloop van tijd naar het hoofdkantoor van Amazon in Seattle zal verhuizen, helemaal aan de andere kant van de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.