Amazon laat kopers afdingen | RetailDetail

Amazon laat kopers afdingen

Amazon laat kopers afdingen

Amazon heeft het bij bepaalde categorieën mogelijk gemaakt om af te dingen op de prijs. Amazon wil het 'Make an Offer'-programma gebruiken om kopers en verkopers te laten praten over de prijs van zeldzame producten.

Onderhandelen via mail

Wanneer een koper een interessant product tegenkomt, maar de prijs te hoog vindt, zal hij kunnen klikken op een knop, waar hij een nieuw prijsvoorstel kan indienen. De verkoper zal dan een mail krijgen met het bod. Hij kan dan kiezen om het bod te aanvaarden of af te wijzen of om een tegenbod te doen. De onderhandelingen zullen gewoon via mail blijven verlopen.

 

"Bij een recent onderzoek vertelde meer dan de helft van de respondenten dat een mogelijkheid om te onderhandelen zou leiden tot meer verkopen op Amazon", zegt Peter Faricy, vicepresident van Amazon Marketplace.

 

Momenteel wordt de service aangeboden bij ongeveer 150.000 artikels in de categorieën entertainment, kunst, munten en sportmemorabilia. Amazon wil de dienst in 2015 wel uitbreiden met enkele honderdduizenden producten. Make an Offer zal niet van toepassing zijn op producten die door Amazon zelf verkocht worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top