Amazon peilt na kritiek dagelijks naar stemming personeel

Amazon peilt na kritiek dagelijks naar stemming personeel

Amazon zegt dagelijks te peilen naar de tevredenheid van zijn personeel om zo een antwoord te bieden op de striemende kritiek dat het onmenselijke eisen zou stellen aan zijn werknemers.

Herhaalde kritiek

Op basis van een honderdtal getuigenissen schetste The New York Times afgelopen zomer het beeld van Amazon als een bedrijf waarin bedienden ongekend lange arbeidstijden moeten presteren en permanent beschikbaar moeten zijn. Wie daarin niet mee wil (of mee kan) wordt buitengewerkt, zelfs als er voor het minder goed presteren medische redenen zouden zijn.

 

Om hierop te antwoorden, startte Amazon een dagelijkse (maar niet anonieme) peiling bij zijn werknemers over jobtevredenheid, leiderschap en opleidingsmogelijkheden. De antwoorden worden intern verzameld bij de dienst Amazon Connections, die de betrokken werknemers om verdere informatie kan verzoeken. Van het onderzoek worden globale rapporten, die wel geaninomiseerd zijn, gemaakt en aan het management van het bedrijf bezorgd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top