Amazon probeert grote modehuizen te lijmen

Amazon probeert grote modehuizen te lijmen

De Amerikaanse webverkoper Amazon probeert enkele belangrijke modehuizen als Abercrombie & Fitch, Ralph Lauren, Lord & Taylor en J. Crew te verleiden tot een deal. Zo wil het data en meer premium-klanten ronselen.

Link naar eigen website

Bij de deal zou Amazon op zijn website een link leggen naar de online winkel van de betrokken modeketens. Het zou dus zelf geen producten van de mogelijke partners in het eigen gamma opnemen.


Het voordeel van de internetgigant zou dan bestaan uit het verzamelen van informatie over de verkopen, schrijft het financieel persagentschap Reuters op basis van bronnen die vertrouwd zijn met de besprekingen. Een tiental ketens zou bij die gesprekken betrokken zijn.

 

Hoewel de doorverwijzing naar hun sites voor bijkomende verkopen kunnen zorgen, staan de modehuizen niet te springen. Ze zien het aanbod van Amazon als een pact met de duivel: de internetverkoper, die al over gegevens van meer dan 240 miljoen klanten beschikt, heeft zich immers al bereid getoond om geld te verliezen aan nieuwe initiatieven, zolang het de macht online retailreus maar vergroot.

 

Extra aanbod voor Prime-klanten

Het project zou deze zomer van start gaan. Amazon zou daarbij zelfs een gratis verzending naar zijn Prime-klanten, die een jaarlijkse bijdrage van 79 dollar (57 euro) betalen, aanbieden.

 

De samenwerking zou ook het aanbod van Amazon helpen vervolledigen. Bovendien kan het een hulp zijn indien het bedrijf de jaarbijdrage voor zijn Prime-klanten zou willen verhogen en dus zowel extra klanten in de hogere segmenten moet zien aan te trekken als de huidige klanten nog meer 'waar voor hun geld' moet kunnen bieden. Het concern telt meer dan 20 miljoen van dergelijke bijdragebetalers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top