Amazon probeert grote modehuizen te lijmen | RetailDetail

Amazon probeert grote modehuizen te lijmen

Amazon probeert grote modehuizen te lijmen

De Amerikaanse webverkoper Amazon probeert enkele belangrijke modehuizen als Abercrombie & Fitch, Ralph Lauren, Lord & Taylor en J. Crew te verleiden tot een deal. Zo wil het data en meer premium-klanten ronselen.

Link naar eigen website

Bij de deal zou Amazon op zijn website een link leggen naar de online winkel van de betrokken modeketens. Het zou dus zelf geen producten van de mogelijke partners in het eigen gamma opnemen.


Het voordeel van de internetgigant zou dan bestaan uit het verzamelen van informatie over de verkopen, schrijft het financieel persagentschap Reuters op basis van bronnen die vertrouwd zijn met de besprekingen. Een tiental ketens zou bij die gesprekken betrokken zijn.

 

Hoewel de doorverwijzing naar hun sites voor bijkomende verkopen kunnen zorgen, staan de modehuizen niet te springen. Ze zien het aanbod van Amazon als een pact met de duivel: de internetverkoper, die al over gegevens van meer dan 240 miljoen klanten beschikt, heeft zich immers al bereid getoond om geld te verliezen aan nieuwe initiatieven, zolang het de macht online retailreus maar vergroot.

 

Extra aanbod voor Prime-klanten

Het project zou deze zomer van start gaan. Amazon zou daarbij zelfs een gratis verzending naar zijn Prime-klanten, die een jaarlijkse bijdrage van 79 dollar (57 euro) betalen, aanbieden.

 

De samenwerking zou ook het aanbod van Amazon helpen vervolledigen. Bovendien kan het een hulp zijn indien het bedrijf de jaarbijdrage voor zijn Prime-klanten zou willen verhogen en dus zowel extra klanten in de hogere segmenten moet zien aan te trekken als de huidige klanten nog meer 'waar voor hun geld' moet kunnen bieden. Het concern telt meer dan 20 miljoen van dergelijke bijdragebetalers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.