Amazon probeert grote modehuizen te lijmen

Amazon probeert grote modehuizen te lijmen

De Amerikaanse webverkoper Amazon probeert enkele belangrijke modehuizen als Abercrombie & Fitch, Ralph Lauren, Lord & Taylor en J. Crew te verleiden tot een deal. Zo wil het data en meer premium-klanten ronselen.

Link naar eigen website

Bij de deal zou Amazon op zijn website een link leggen naar de online winkel van de betrokken modeketens. Het zou dus zelf geen producten van de mogelijke partners in het eigen gamma opnemen.


Het voordeel van de internetgigant zou dan bestaan uit het verzamelen van informatie over de verkopen, schrijft het financieel persagentschap Reuters op basis van bronnen die vertrouwd zijn met de besprekingen. Een tiental ketens zou bij die gesprekken betrokken zijn.

 

Hoewel de doorverwijzing naar hun sites voor bijkomende verkopen kunnen zorgen, staan de modehuizen niet te springen. Ze zien het aanbod van Amazon als een pact met de duivel: de internetverkoper, die al over gegevens van meer dan 240 miljoen klanten beschikt, heeft zich immers al bereid getoond om geld te verliezen aan nieuwe initiatieven, zolang het de macht online retailreus maar vergroot.

 

Extra aanbod voor Prime-klanten

Het project zou deze zomer van start gaan. Amazon zou daarbij zelfs een gratis verzending naar zijn Prime-klanten, die een jaarlijkse bijdrage van 79 dollar (57 euro) betalen, aanbieden.

 

De samenwerking zou ook het aanbod van Amazon helpen vervolledigen. Bovendien kan het een hulp zijn indien het bedrijf de jaarbijdrage voor zijn Prime-klanten zou willen verhogen en dus zowel extra klanten in de hogere segmenten moet zien aan te trekken als de huidige klanten nog meer 'waar voor hun geld' moet kunnen bieden. Het concern telt meer dan 20 miljoen van dergelijke bijdragebetalers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Back to top