Amazon start exclusieve winkel voor 'early adopters'

Amazon start exclusieve winkel voor 'early adopters'

Amazon gaat in een nieuwe online winkel, Amazon Exclusives, innovatieve producten verkopen van opkomende merken die nog moeilijk of zelfs helemaal niet in de winkel te vinden zijn.

Enkel bij Amazon of producent

Een deel van de producten die verkocht worden bij Amazon Exclusives komt uit het tv-programma Shark Tank, waar ondernemers investeringen proberen vast te krijgen van grote investeerders. Andere producten hebben dan weer innovatieprijzen gewonnen.

 

"De nieuwe winkel is een mooie etalage voor kleine merken die nieuwe en innovatieve producten hebben en een leuke bestemming voor de early adopter", zegt een woordvoerder van Amazon. "Voor klanten is deze nieuwe winkelervaring een grote plus, omdat ze de zekerheid hebben van winkelen bij Amazon en snel toegang krijgen tot de stijl en innovatie van deze opkomende merken."

 

De producten die verkocht worden op Amazon Exclusives zijn - zoals de naam het al doet vermoeden - alleen te vinden in de webshop of bij de producent van de artikels zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top