Amazon start tests met verkoop 3D-geprinte producten

Amazon start tests met verkoop 3D-geprinte producten

Amazon is bezig met de eerste stappen te zetten in de verkoop van 3D-geprinte producten. Het is daarvoor een samenwerking aangegaan met vijf bedrijven die specialiseren in 3D-printing.

Specifiek onderdeel op site

Amazon heeft de vijf partijen aangesproken om samen te werken in de oprichting van een nieuw onderdeel op de website van de e-commercereus. Daardoor is er nu een segment van Amazon dat zich enkel richt op producten die met een 3D-printer zijn gemaakt.

 

Het is John Hauer van start-up 3DLT die met het nieuws naar buiten kwam. Zijn bedrijf begon als eerste 3D-geprinte producten te plaatsen, waardoor Amazon tot het besef kwam dat het nog geen specifiek onderdeel hadden voor zulke producten. Momenteel heeft 3DLT ongeveer vijftig geprinte producten op Amazon staan, maar dat aantal moet de komende weken nog verder groeien.

 

Amazon verdeelt de producten onder in vier categorieën: speelgoed, woon- en interieuraccessoires, juwelen en mode/tech accessoires.

 

"Bepalend moment"

Hauer ziet de aanzet van Amazon in ieder geval als het echte startschot voor de verkoop van 3D-geprinte producten. "Toen Amazon vorige zomer aankondigde dat het 3D-printers en toebehoren ging verkopen, zag de industrie dat als een bepalend moment, een duidelijke indicatie dat 3D-printen mainstream werd. We denken dat de beslissing om 3D-geprinte producten te verkopen een nog groter statement is."

 

Onlangs startte Hema in Nederland ook met het verkopen van producten die met een 3D-printer gemaakt worden. Zo kunnen klanten gepersonaliseerde juwelen laten maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top