Amazon start tests met verkoop 3D-geprinte producten

Amazon start tests met verkoop 3D-geprinte producten

Amazon is bezig met de eerste stappen te zetten in de verkoop van 3D-geprinte producten. Het is daarvoor een samenwerking aangegaan met vijf bedrijven die specialiseren in 3D-printing.

Specifiek onderdeel op site

Amazon heeft de vijf partijen aangesproken om samen te werken in de oprichting van een nieuw onderdeel op de website van de e-commercereus. Daardoor is er nu een segment van Amazon dat zich enkel richt op producten die met een 3D-printer zijn gemaakt.

 

Het is John Hauer van start-up 3DLT die met het nieuws naar buiten kwam. Zijn bedrijf begon als eerste 3D-geprinte producten te plaatsen, waardoor Amazon tot het besef kwam dat het nog geen specifiek onderdeel hadden voor zulke producten. Momenteel heeft 3DLT ongeveer vijftig geprinte producten op Amazon staan, maar dat aantal moet de komende weken nog verder groeien.

 

Amazon verdeelt de producten onder in vier categorieën: speelgoed, woon- en interieuraccessoires, juwelen en mode/tech accessoires.

 

"Bepalend moment"

Hauer ziet de aanzet van Amazon in ieder geval als het echte startschot voor de verkoop van 3D-geprinte producten. "Toen Amazon vorige zomer aankondigde dat het 3D-printers en toebehoren ging verkopen, zag de industrie dat als een bepalend moment, een duidelijke indicatie dat 3D-printen mainstream werd. We denken dat de beslissing om 3D-geprinte producten te verkopen een nog groter statement is."

 

Onlangs startte Hema in Nederland ook met het verkopen van producten die met een 3D-printer gemaakt worden. Zo kunnen klanten gepersonaliseerde juwelen laten maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top