Amazon stopt met dagelijkse koopjes

Amazon stopt met dagelijkse koopjes

De online retailer Amazon heeft besloten om op te houden met Amazon Local, waar klanten dagelijks verschillende koopjes konden vinden. Vanaf 18 december valt het doek over de website en de app van Amazon Local.

Markt gekrompen

De dienst werd door Amazon gelanceerd in 2011 en is te vergelijken met onder andere Groupon. Toen Amazon startte met de service waren de websites waar vouchers voor onder andere restaurants en andere kortingen worden verkocht bijzonder populair. Sindsdien is de markt echter sterk gekrompen.


Ook Groupon kondigde in september al aan dat het stevig ging inkrimpen. In totaal gaan er daarbij 1.100 banen verloren en het bedrijf zal zich terugtrekken uit zeven landen. Amazon Local was sinds zijn start uitgebreid naar 40 locaties in de Verenigde Staten.

 

Amazon zegt wel dat het zijn rug niet volledig zal toekeren naar de lokale handelaars. Zo wil het onder andere zijn Home Services-programma uitbreiden, waarbij klanten worden verbonden met lokale ondernemers. Klanten die een voucher hebben gekocht bij Amazon Local, kunnen die gewoon nog gebruiken zolang de aanbieding geldig is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top