Amazon test abonnementsformule voor e-boeken | RetailDetail

Amazon test abonnementsformule voor e-boeken

Amazon test abonnementsformule voor e-boeken

Amazon zou bezig zijn met het testen van Kindle Unlimited, een abonnementsformule voor e-boeken die klanten voor een vast maandelijks bedrag toegang geeft tot een hele bibliotheek van digitale boeken.

600.000 boeken

Kindle Unlimited zou voor een prijs van 9,99 dollar per maand toegang geven tot meer dan 600.000 digitale boeken en duizenden audioboeken. Dat blijkt uit enkele gelekte pagina's en afbeeldingen die door gebruikers werden ontdekt.

 

De dienst is zo te vergelijken met een Spotify of Netflix voor boeken. In de Verenigde Staten zijn al enkele van die abonnementsdiensten voor boeken, zoals Scribd en Oyster. Klanten van Amazon Prime kunnen momenteel ook al één boek per maand uitlenen voor hun Kindle.

 

Voorlopig bevat Kindle Unlimited nog niet de grootste uitgeverijen en zou Amazon nog in onderhandeling zijn met enkele grote uitgeverijen om mee in de dienst te stappen. Concurrent Oyster heeft wel al deals met de grotere uitgeverijen. Oyster moest wel op voorhand al enorme bedragen neertellen en het betaalt ook een bedrag per gelezen boek, een deal die Amazon vanuit zijn sterke positie ongetwijfeld niet wil maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top