Amazon test abonnementsformule voor e-boeken

Amazon test abonnementsformule voor e-boeken

Amazon zou bezig zijn met het testen van Kindle Unlimited, een abonnementsformule voor e-boeken die klanten voor een vast maandelijks bedrag toegang geeft tot een hele bibliotheek van digitale boeken.

600.000 boeken

Kindle Unlimited zou voor een prijs van 9,99 dollar per maand toegang geven tot meer dan 600.000 digitale boeken en duizenden audioboeken. Dat blijkt uit enkele gelekte pagina's en afbeeldingen die door gebruikers werden ontdekt.

 

De dienst is zo te vergelijken met een Spotify of Netflix voor boeken. In de Verenigde Staten zijn al enkele van die abonnementsdiensten voor boeken, zoals Scribd en Oyster. Klanten van Amazon Prime kunnen momenteel ook al één boek per maand uitlenen voor hun Kindle.

 

Voorlopig bevat Kindle Unlimited nog niet de grootste uitgeverijen en zou Amazon nog in onderhandeling zijn met enkele grote uitgeverijen om mee in de dienst te stappen. Concurrent Oyster heeft wel al deals met de grotere uitgeverijen. Oyster moest wel op voorhand al enorme bedragen neertellen en het betaalt ook een bedrag per gelezen boek, een deal die Amazon vanuit zijn sterke positie ongetwijfeld niet wil maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top