Amazon test Kindle-automaten op luchthavens | RetailDetail

Amazon test Kindle-automaten op luchthavens

Amazon test Kindle-automaten op luchthavens

Amazon is onverwacht begonnen met een proefproject rond automaten voor de verkoop van Kindles en accessoires voor het toestel. Het heeft de toestellen op verschillende luchthavens en winkelcentrums geplaatst en is voorlopig tevreden met de reacties.

Nieuwe stap richting omnichannel

Na vele fysieke retailers die op de proppen komen met een eigen webwinkel, en een enkele webwinkel die zich ook aan een fysieke winkel waagt (zoals Coolblue), lijkt ook Amazon lijkt zich ook steeds meer in de richting van omnichannel te begeven. Eerder opende het al een aantal tijdelijke winkels, waar klanten in contact konden komen met producten van Kindle en waar ook deze verkoopautomaten al stonden.

 

Nu heeft het dus op een aantal plekken in de VS die verkoopautomaten geplaatst, zonder pop-up store als omkadering. "We zijn heel blij met de reacties van de klanten tot nu toe en zijn heel opgewonden om klanten een nieuwe eenvoudige manier te geven om accessoires, Kindle e-readers en Kindle tablets te kopen", zei een woordvoerder van Amazon aan GeekWire.

 

De keuze van Amazon voor verkoopautomaten is geen verrassing op zich: ze passen volledig in de filosofie van Amazon, dat altijd op zoek gaat naar een manier om de marges te verhogen en dat ook in de distributiecentra zoveel mogelijk geautomatiseerd werkt. Het valt nog af te wachten hoe succesvol de verkoopautomaten zullen zijn. Niet iedereen wil een duur toestel kopen via een automaat, maar bij goedkopere producten lijkt dat in mindere mate een probleem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top