Amazon test Kindle-automaten op luchthavens | RetailDetail

Amazon test Kindle-automaten op luchthavens

Amazon test Kindle-automaten op luchthavens

Amazon is onverwacht begonnen met een proefproject rond automaten voor de verkoop van Kindles en accessoires voor het toestel. Het heeft de toestellen op verschillende luchthavens en winkelcentrums geplaatst en is voorlopig tevreden met de reacties.

Nieuwe stap richting omnichannel

Na vele fysieke retailers die op de proppen komen met een eigen webwinkel, en een enkele webwinkel die zich ook aan een fysieke winkel waagt (zoals Coolblue), lijkt ook Amazon lijkt zich ook steeds meer in de richting van omnichannel te begeven. Eerder opende het al een aantal tijdelijke winkels, waar klanten in contact konden komen met producten van Kindle en waar ook deze verkoopautomaten al stonden.

 

Nu heeft het dus op een aantal plekken in de VS die verkoopautomaten geplaatst, zonder pop-up store als omkadering. "We zijn heel blij met de reacties van de klanten tot nu toe en zijn heel opgewonden om klanten een nieuwe eenvoudige manier te geven om accessoires, Kindle e-readers en Kindle tablets te kopen", zei een woordvoerder van Amazon aan GeekWire.

 

De keuze van Amazon voor verkoopautomaten is geen verrassing op zich: ze passen volledig in de filosofie van Amazon, dat altijd op zoek gaat naar een manier om de marges te verhogen en dat ook in de distributiecentra zoveel mogelijk geautomatiseerd werkt. Het valt nog af te wachten hoe succesvol de verkoopautomaten zullen zijn. Niet iedereen wil een duur toestel kopen via een automaat, maar bij goedkopere producten lijkt dat in mindere mate een probleem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.