Amazon test koopknop in The Washington Post | RetailDetail

Amazon test koopknop in The Washington Post

Amazon test koopknop in The Washington Post

Amazon heeft afgelopen weekend een test uitgevoerd met koopknoppen in artikels van The Washington Post, een krant die sinds de zomer van vorig jaar in handen is van Amazon-CEO Jeff Bezos.

Woeste reacties

Tijdens het weekend verschenen bij een aantal artikels op de website van The Washington Post 'buy it now'-knoppen. Zo kregen lezers bijvoorbeeld onmiddellijk een link naar een boek waar een bepaald artikel was over geschreven. Enkele uren nadat de knoppen op de website verschenen, verdwenen ze opnieuw, maar het is niet onwaarschijnlijk dat ze later permanent terugkeren.

 

Het was een designer van The New York Times die de kat de bel aanbond toen hij er een tweet over schreef. Hij was niet bepaald tevreden over de actie van Amazon, terwijl anderen het dan weer een goed en handig idee vonden.

 

Jeff Bezos kocht de noodlijdende krant ongeveer een jaar geleden voor 250 miljoen dollar (190 miljoen euro). Toen al werd er druk gespeculeerd over de mogelijke gevolgen voor de krant, maar tot nu was er nog geen enkele duidelijke link tussen de twee bedrijven te merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top