Amazon test koopknop in The Washington Post

Amazon test koopknop in The Washington Post

Amazon heeft afgelopen weekend een test uitgevoerd met koopknoppen in artikels van The Washington Post, een krant die sinds de zomer van vorig jaar in handen is van Amazon-CEO Jeff Bezos.

Woeste reacties

Tijdens het weekend verschenen bij een aantal artikels op de website van The Washington Post 'buy it now'-knoppen. Zo kregen lezers bijvoorbeeld onmiddellijk een link naar een boek waar een bepaald artikel was over geschreven. Enkele uren nadat de knoppen op de website verschenen, verdwenen ze opnieuw, maar het is niet onwaarschijnlijk dat ze later permanent terugkeren.

 

Het was een designer van The New York Times die de kat de bel aanbond toen hij er een tweet over schreef. Hij was niet bepaald tevreden over de actie van Amazon, terwijl anderen het dan weer een goed en handig idee vonden.

 

Jeff Bezos kocht de noodlijdende krant ongeveer een jaar geleden voor 250 miljoen dollar (190 miljoen euro). Toen al werd er druk gespeculeerd over de mogelijke gevolgen voor de krant, maar tot nu was er nog geen enkele duidelijke link tussen de twee bedrijven te merken.

Tags: