Amazon test koopknop in The Washington Post | RetailDetail

Amazon test koopknop in The Washington Post

Amazon test koopknop in The Washington Post

Amazon heeft afgelopen weekend een test uitgevoerd met koopknoppen in artikels van The Washington Post, een krant die sinds de zomer van vorig jaar in handen is van Amazon-CEO Jeff Bezos.

Woeste reacties

Tijdens het weekend verschenen bij een aantal artikels op de website van The Washington Post 'buy it now'-knoppen. Zo kregen lezers bijvoorbeeld onmiddellijk een link naar een boek waar een bepaald artikel was over geschreven. Enkele uren nadat de knoppen op de website verschenen, verdwenen ze opnieuw, maar het is niet onwaarschijnlijk dat ze later permanent terugkeren.

 

Het was een designer van The New York Times die de kat de bel aanbond toen hij er een tweet over schreef. Hij was niet bepaald tevreden over de actie van Amazon, terwijl anderen het dan weer een goed en handig idee vonden.

 

Jeff Bezos kocht de noodlijdende krant ongeveer een jaar geleden voor 250 miljoen dollar (190 miljoen euro). Toen al werd er druk gespeculeerd over de mogelijke gevolgen voor de krant, maar tot nu was er nog geen enkele duidelijke link tussen de twee bedrijven te merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.