Amazon verkoopt eigen luiers

Amazon verkoopt eigen luiers

Amazon verkoopt aan zijn leden van Amazon Prime luiers en babydoekjes van een eigen huismerk, Amazon Elements, en breidt zo opnieuw het aantal producten dat het onder eigen naam verkoopt uit.

Transparantie

Amazon verkoopt momenteel enkel nog maar luiers en babydoekjes onder Amazon Elements, maar uit de beschrijving van het merk – "our own line of everyday essentials" – blijkt duidelijk dat de online retailer in de toekomst nog verdere plannen heeft om het assortiment verder uit te breiden.

 

Amazon is wel heel transparant over de oorsprong van de producten: zo wordt in de beschrijving steeds weergegeven waar het is geproduceerd, welke ingrediënten/materialen er zijn gebruikt en van waar die afkomstig zijn. Het verklaart zelfs wat bepaalde ingrediënten doen en waarom ze in het product zitten. Amazon geeft zo veel meer informatie dan het gemiddelde label op een product in de winkel.

 

Maaltijden leveren

Het Amerikaanse bedrijf is daarnaast ook gestart met de levering van maaltijden via Takeout & Delivery. De dienst is voorlopig enkel beschikbaar in Seattle (de thuisbasis van Amazon) maar het is niet ondenkbaar dat na een succesvolle pilot de dienst ook zal uitbreiden naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top