Amazon verkoopt eigen luiers | RetailDetail

Amazon verkoopt eigen luiers

Amazon verkoopt eigen luiers

Amazon verkoopt aan zijn leden van Amazon Prime luiers en babydoekjes van een eigen huismerk, Amazon Elements, en breidt zo opnieuw het aantal producten dat het onder eigen naam verkoopt uit.

Transparantie

Amazon verkoopt momenteel enkel nog maar luiers en babydoekjes onder Amazon Elements, maar uit de beschrijving van het merk – "our own line of everyday essentials" – blijkt duidelijk dat de online retailer in de toekomst nog verdere plannen heeft om het assortiment verder uit te breiden.

 

Amazon is wel heel transparant over de oorsprong van de producten: zo wordt in de beschrijving steeds weergegeven waar het is geproduceerd, welke ingrediënten/materialen er zijn gebruikt en van waar die afkomstig zijn. Het verklaart zelfs wat bepaalde ingrediënten doen en waarom ze in het product zitten. Amazon geeft zo veel meer informatie dan het gemiddelde label op een product in de winkel.

 

Maaltijden leveren

Het Amerikaanse bedrijf is daarnaast ook gestart met de levering van maaltijden via Takeout & Delivery. De dienst is voorlopig enkel beschikbaar in Seattle (de thuisbasis van Amazon) maar het is niet ondenkbaar dat na een succesvolle pilot de dienst ook zal uitbreiden naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.