Amazon verkoopt eigen luiers

Amazon verkoopt eigen luiers

Amazon verkoopt aan zijn leden van Amazon Prime luiers en babydoekjes van een eigen huismerk, Amazon Elements, en breidt zo opnieuw het aantal producten dat het onder eigen naam verkoopt uit.

Transparantie

Amazon verkoopt momenteel enkel nog maar luiers en babydoekjes onder Amazon Elements, maar uit de beschrijving van het merk – "our own line of everyday essentials" – blijkt duidelijk dat de online retailer in de toekomst nog verdere plannen heeft om het assortiment verder uit te breiden.

 

Amazon is wel heel transparant over de oorsprong van de producten: zo wordt in de beschrijving steeds weergegeven waar het is geproduceerd, welke ingrediënten/materialen er zijn gebruikt en van waar die afkomstig zijn. Het verklaart zelfs wat bepaalde ingrediënten doen en waarom ze in het product zitten. Amazon geeft zo veel meer informatie dan het gemiddelde label op een product in de winkel.

 

Maaltijden leveren

Het Amerikaanse bedrijf is daarnaast ook gestart met de levering van maaltijden via Takeout & Delivery. De dienst is voorlopig enkel beschikbaar in Seattle (de thuisbasis van Amazon) maar het is niet ondenkbaar dat na een succesvolle pilot de dienst ook zal uitbreiden naar andere steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top