Amazon viert twintigste verjaardag met kortingen

Amazon viert twintigste verjaardag met kortingen

Op 15 juli organiseert het Amerikaanse Amazon voor zijn twintigste verjaardag een "Prime Day" met heel wat aanbiedingen voor Prime-leden. Amazon noemt het zijn "eigen versie van Black Friday".

Meer deals dan Black Friday

Vanaf middernacht zal er elke tien minuten een nieuwe aanbieding zijn op de websites van Amazon in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Spanje, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, Canada en Oostenrijk. Prime-leden zullen er volgens Amazon grote kortingen op producten kunnen krijgen. Klanten die nog geen Prime-lid zijn, kunnen zich nog inschrijven voor de proefperiode van dertig dagen en zo ook deelnemen aan de Prime Day.

 

"Prime Day is een evenement gevuld met meer deals dan Black Friday, exclusief voor Prime-leden over de hele wereld. Leden vertellen ons elke dag hoeveel ze van Prime houden en wij zullen het altijd beter blijven maken", zegt Greg Greeley, vicepresident van Amazon Prime.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top