Amazon viert twintigste verjaardag met kortingen | RetailDetail

Amazon viert twintigste verjaardag met kortingen

Amazon viert twintigste verjaardag met kortingen

Op 15 juli organiseert het Amerikaanse Amazon voor zijn twintigste verjaardag een "Prime Day" met heel wat aanbiedingen voor Prime-leden. Amazon noemt het zijn "eigen versie van Black Friday".

Meer deals dan Black Friday

Vanaf middernacht zal er elke tien minuten een nieuwe aanbieding zijn op de websites van Amazon in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Spanje, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, Canada en Oostenrijk. Prime-leden zullen er volgens Amazon grote kortingen op producten kunnen krijgen. Klanten die nog geen Prime-lid zijn, kunnen zich nog inschrijven voor de proefperiode van dertig dagen en zo ook deelnemen aan de Prime Day.

 

"Prime Day is een evenement gevuld met meer deals dan Black Friday, exclusief voor Prime-leden over de hele wereld. Leden vertellen ons elke dag hoeveel ze van Prime houden en wij zullen het altijd beter blijven maken", zegt Greg Greeley, vicepresident van Amazon Prime.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.