Amazon wil ook eigen voeding gaan verkopen | RetailDetail

Amazon wil ook eigen voeding gaan verkopen

Amazon wil ook eigen voeding gaan verkopen

Volgens verschillende bronnen zou de Amerikaanse online retailer Amazon van plan zijn om voeding te gaan verkopen onder een eigen huismerk. Eerder verkocht het ook al onder andere luiers onder eigen naam.

Gesprekken met Treehouse Foods

Alle producten zouden onder het Elements-merk van Amazon komen te vallen. Het zou van plan zijn om onder andere koffie, soep, pasta en water te verkopen, maar ook hondeneten, scheermesjes en schoonmaakproducten. Dat schrijft The Wall Street Journal.


Amazon zou ook al verschillende voedingsproducenten aangesproken hebben, om een partnerschap aan te gaan voor de productie van de artikels. Zo had het al gesprekken met Treehouse Foods, dat met een omzet van 3 miljard dollar (2,75 miljard euro) één van de grootste producenten voor huismerken in de Verenigde Staten is.


Bij de lancering van het Elements-merk verkocht Amazon dus ook luiers, maar die werden na enkele maanden al uit het assortiment gehaald. Klanten hadden immers geklaagd over de kwaliteit van het product. Momenteel verkoopt Amazon al heel wat kruidenierswaren op zijn website, maar dat assortiment kan binnenkort dus nog uitbreiden met eigen producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.