Amazon wil ook voeding verkopen in Frankrijk | RetailDetail

Amazon wil ook voeding verkopen in Frankrijk

Amazon wil ook voeding verkopen in Frankrijk

Er zijn opnieuw geruchten dat Amazon ook in Frankrijk aan de slag wil met Amazon Fresh. Amazon zou al verschillende levensmiddelenproducenten hebben aangesproken om hun producten online te verkopen.

Ook start in VK dichtbij

Die geruchten rond een lancering van een Franse versie van Amazon Fresh zijn niet nieuw, maar volgens het Franse Lineaires zijn nu voor de eerste keer echt producenten benaderd. Zo lijkt de lancering van Amazon op het Europese vasteland steeds dichter bij te komen.

 

Ook in het Verenigd Koninkrijk staat de start van Amazon Fresh voor de deur: daar heeft de Amerikaanse online retailer al flink geïnvesteerd in distributiecentra die geschikt zijn voor levensmiddelen. Eerder werd gedacht dat Amazon de dienst vorig jaar al zou lanceren in Duitsland en Oostenrijk, maar dat werd op de lange baan geschoven.

 

Amazon Fresh is momenteel enkel beschikbaar in enkele Amerikaanse locaties, zoals thuisbasis Seattle, maar ook Los Angeles, San Francisco en New York. Amazon levert daarbij niet enkel producten die het op zijn website verkoopt: klanten kunnen ook bestellen bij de handelaars zelf en indien ze dat wensen zelfs bij een restaurant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top