Amazon wil pakjes afleveren in autokoffers | RetailDetail

Amazon wil pakjes afleveren in autokoffers

Amazon wil pakjes afleveren in autokoffers

Amazon ziet brood in het afleveren van pakjes in de koffer van geparkeerde auto's: de internetgigant gaat de dienst uittesten in Duitsland, in samenwerking met Audi en DHL.

Enkel recentste Audi's

Audi-rijders in München moeten binnenkort niet langer thuis blijven als ze een pakketje van internetwinkel Amazon verwachten: de e-commercereus, die eerder al experimenteerde met drones, probeert momenteel een nieuwe manier van leveren uit die een grotere flexibiliteit garandeert.

 

Daarbij deponeren koeriers van DHL de bestellingen rechtstreeks in de kofferruimte van de auto van de klant. De bezorger beschikt daartoe over een eenmalige code om de koffer te openen. Ook retourzendingen kunnen op die manier worden opgehaald. De test gaat begin mei van start en blijft vooralsnog beperkt tot de recentste Audi's.

 

Begin vorig jaar voerde ook Volvo al een soortgelijke test uit: de Zweedse autobouwer ontwikkelde daartoe een app waarmee klanten van op afstand kunnen volgen wanneer de koffer geopend en weer gesloten wordt en bevestiging krijgen dat hun bestelling netjes is geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top