Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon gebruikt sinds vandaag een account op Snapchat waarop het deals aanbiedt die na enkele seconden al weer verdwenen zijn. Amazon hoopt zo de verkoop te boosten tijdens deze belangrijke periode.

Inspelen op trends

Amazon probeert tijdens de feestdagen volledig gebruik te maken van de sociale media: zo kondigde het gisteren een nieuwe Instagramaccount aan, waar bezoekers direct worden doorgelinkt naar de pagina op Amazon als ze op een foto klikken. Eerder dit jaar maakte Amazon het al mogelijk om via Twitter onmiddellijk producten toe te voegen aan je winkelwagentje.

 

Tijdens de feestdagen van vorig jaar kwam ongeveer de helft van de bezoekers op Amazon via een mobiel toestel en dus is het volgens director of social John Yurcisin niet meer dan logisch dat het bedrijf hier in investeert. Vooral Snapchat en Instagram zijn twee twee snelgroeiende sociale netwerken die wat extra aandacht verdienen volgens Yurcisin.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top