Amazon zet Snapchat in voor reclame | RetailDetail

Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon gebruikt sinds vandaag een account op Snapchat waarop het deals aanbiedt die na enkele seconden al weer verdwenen zijn. Amazon hoopt zo de verkoop te boosten tijdens deze belangrijke periode.

Inspelen op trends

Amazon probeert tijdens de feestdagen volledig gebruik te maken van de sociale media: zo kondigde het gisteren een nieuwe Instagramaccount aan, waar bezoekers direct worden doorgelinkt naar de pagina op Amazon als ze op een foto klikken. Eerder dit jaar maakte Amazon het al mogelijk om via Twitter onmiddellijk producten toe te voegen aan je winkelwagentje.

 

Tijdens de feestdagen van vorig jaar kwam ongeveer de helft van de bezoekers op Amazon via een mobiel toestel en dus is het volgens director of social John Yurcisin niet meer dan logisch dat het bedrijf hier in investeert. Vooral Snapchat en Instagram zijn twee twee snelgroeiende sociale netwerken die wat extra aandacht verdienen volgens Yurcisin.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top