Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon gebruikt sinds vandaag een account op Snapchat waarop het deals aanbiedt die na enkele seconden al weer verdwenen zijn. Amazon hoopt zo de verkoop te boosten tijdens deze belangrijke periode.

Inspelen op trends

Amazon probeert tijdens de feestdagen volledig gebruik te maken van de sociale media: zo kondigde het gisteren een nieuwe Instagramaccount aan, waar bezoekers direct worden doorgelinkt naar de pagina op Amazon als ze op een foto klikken. Eerder dit jaar maakte Amazon het al mogelijk om via Twitter onmiddellijk producten toe te voegen aan je winkelwagentje.

 

Tijdens de feestdagen van vorig jaar kwam ongeveer de helft van de bezoekers op Amazon via een mobiel toestel en dus is het volgens director of social John Yurcisin niet meer dan logisch dat het bedrijf hier in investeert. Vooral Snapchat en Instagram zijn twee twee snelgroeiende sociale netwerken die wat extra aandacht verdienen volgens Yurcisin.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top