Amazon ziet omzet stijgen en verlies dalen

Amazon ziet omzet stijgen en verlies dalen

Amazon heeft in het derde kwartaal weer een grote omzetstijging kunnen verwezenlijken. De stijging met 24% was zelfs groter dan verwacht, maar kon de online retailer toch niet uit de rode cijfers helpen. Amazon boekte immers een verlies van 41 miljoen dollar (30 miljoen euro).

Onverwacht hoge omzet

In het derde kwartaal van 2013 had Amazon een omzet van 17,09 miljard dollar (12,4 miljard euro), terwijl analisten slechts 16,69 miljard dollar (12,1 miljard euro) hadden verwacht. Het verlies was dan weer kleiner dan verwacht, en vooral heel wat beter dan de 274 miljoen dollar onder nul die vorig jaar nog geboekt werd.

 

Amazon verwacht dat de groei zich ook in het vierde kwartaal zal blijven voortzetten. In dat belangrijke kwartaal, met daarin de feestdagen, verwacht Amazon een omzet van 23,5 tot 26,5 miljard dollar (17 tot 19 miljard euro). Analisten verwachten een omzet van 25,9 miljard euro (18,8 miljard euro).

 

Einde aan reeks verlieslatende kwartalen?

Het is het derde kwartaal op rij dat Amazon een nettoverlies moet toestaan, maar het bedrijf zegt dat het bezig is met oplossingen. Zo wil Amazon het aantal Kindle-producten uitbreiden en wil het ook zijn clouddiensten verder uitbreiden. Daarnaast is het meer distributiecentra aan het bouwen, om verzendingskosten te drukken en maakt het in die centra meer gebruik van efficiëntere robots.

 

Op de beurzen had blijkbaar niemand problemen met de verliezen van Amazon, want na de bekendmaking van de cijfers steeg het aandeel met 9,6 procent op de beurs van New York.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top