AmazonFresh krijgt verplicht abonnement

AmazonFresh krijgt verplicht abonnement

Amazon gaat zijn boodschappendienst AmazonFresh integreren in Amazon Prime: wie er beroep op wil doen, zal een jaarabonnement van 299 dollar moeten betalen. Huidige klanten zijn daar niet echt mee opgezet.

Aantal klanten niet tevreden

In dat bedrag zit niet enkel het gebruik van AmazonFresh, maar ook alle andere extra's van het abonnement Amazon Prime, dat momenteel 99 dollar per jaar kost. Een boodschappenlijstje boven de 50 dollar wordt voor abonnees dan gratis aan huis gebracht. Bestel je minder dan dat bedrag, dan moeten er dus ook nog eens leveringskosten betaald worden.

 

Amazon hoopt met het abonnement de dienst rendabel te maken. Het bedrijf dacht al langer na over een mogelijke abonnementsdienst voor AmazonFresh. De voorbije jaren werd de dienst uitgerold naar een aantal nieuwe steden, maar het abonnement kwam er voorlopig nog niet. Nu is dat dus wel het geval.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top