App Facebook krijgt aparte shopping-sectie | RetailDetail

App Facebook krijgt aparte shopping-sectie

App Facebook krijgt aparte shopping-sectie

Facebook is begonnen met een test waarbij er een speciale shopping-sectie wordt voorzien in de mobiele app: die moet meer gebruikers aanzetten om ook binnen de app aankopen te doen.

Sneller advertenties laden

In de extra sectie kunnen momenteel een beperkt aantal retailers hun producten toevoegen, waarna bezoekers ze rechtstreeks kunnen kopen. In een later stadium zullen producten die te vinden zijn in 'For Sale Groups' ook toegevoegd worden aan de sectie shopping.

 

Daarnaast moeten advertenties van retailers voortaan sneller inladen: wie op een advertentie klikt, komt voortaan op een pagina terecht binnen Facebook. Die pagina zou stukken sneller moeten laden dan de mobiele website van de retailers zelf. De pagina is wel steeds aangepast aan de stijl van de verkoper. Bezoekers die interesse hebben om het product daadwerkelijk aan te kopen, kunnen uit die pagina doorklikken naar de kooppagina van de retailer.

 

Sinds vorige maand is het ook al mogelijk om zonder toestemming van Facebook een 'For Sale Group' op te richten, al is dat momenteel enkel van kracht in de Verenigde Staten. In zo'n groep kunnen bezoekers producten aan elkaar verkopen en dient Facebook dus als een soort marktplaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.