App Facebook krijgt aparte shopping-sectie

App Facebook krijgt aparte shopping-sectie

Facebook is begonnen met een test waarbij er een speciale shopping-sectie wordt voorzien in de mobiele app: die moet meer gebruikers aanzetten om ook binnen de app aankopen te doen.

Sneller advertenties laden

In de extra sectie kunnen momenteel een beperkt aantal retailers hun producten toevoegen, waarna bezoekers ze rechtstreeks kunnen kopen. In een later stadium zullen producten die te vinden zijn in 'For Sale Groups' ook toegevoegd worden aan de sectie shopping.

 

Daarnaast moeten advertenties van retailers voortaan sneller inladen: wie op een advertentie klikt, komt voortaan op een pagina terecht binnen Facebook. Die pagina zou stukken sneller moeten laden dan de mobiele website van de retailers zelf. De pagina is wel steeds aangepast aan de stijl van de verkoper. Bezoekers die interesse hebben om het product daadwerkelijk aan te kopen, kunnen uit die pagina doorklikken naar de kooppagina van de retailer.

 

Sinds vorige maand is het ook al mogelijk om zonder toestemming van Facebook een 'For Sale Group' op te richten, al is dat momenteel enkel van kracht in de Verenigde Staten. In zo'n groep kunnen bezoekers producten aan elkaar verkopen en dient Facebook dus als een soort marktplaats.

Tags: