App Facebook krijgt aparte shopping-sectie | RetailDetail

App Facebook krijgt aparte shopping-sectie

App Facebook krijgt aparte shopping-sectie

Facebook is begonnen met een test waarbij er een speciale shopping-sectie wordt voorzien in de mobiele app: die moet meer gebruikers aanzetten om ook binnen de app aankopen te doen.

Sneller advertenties laden

In de extra sectie kunnen momenteel een beperkt aantal retailers hun producten toevoegen, waarna bezoekers ze rechtstreeks kunnen kopen. In een later stadium zullen producten die te vinden zijn in 'For Sale Groups' ook toegevoegd worden aan de sectie shopping.

 

Daarnaast moeten advertenties van retailers voortaan sneller inladen: wie op een advertentie klikt, komt voortaan op een pagina terecht binnen Facebook. Die pagina zou stukken sneller moeten laden dan de mobiele website van de retailers zelf. De pagina is wel steeds aangepast aan de stijl van de verkoper. Bezoekers die interesse hebben om het product daadwerkelijk aan te kopen, kunnen uit die pagina doorklikken naar de kooppagina van de retailer.

 

Sinds vorige maand is het ook al mogelijk om zonder toestemming van Facebook een 'For Sale Group' op te richten, al is dat momenteel enkel van kracht in de Verenigde Staten. In zo'n groep kunnen bezoekers producten aan elkaar verkopen en dient Facebook dus als een soort marktplaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top