Apple boekt monsterresultaten.

Apple boekt monsterresultaten.

De winstresultaten die Apple gisteren bekendmaakte, overtreffen zelfs de meest stoute verwachtingen. Vriend en vijand zijn met verstomming geslagen. Zowel omzet als winst stegen in het laatste kwartaal van 2010 met meer dan 70%.


In het derde kwartaal zag Apple zijn winst groeien tot 6 miljard dollar, zomaar even een groei van 78%. Ook de omzet haalde ongekende hoogtes. Het hightechbedrijf sloot het jaar af met een kwartaalomzet van 26,7 miljard dollar, ofte een stijging van 71%.


Dat de Apple-producten als zoete broodjes over de toonbank gingen, is ook voor retailers niks dan goed nieuws. Apple zou in de drie maanden tijd tussen oktober en december 16,2 miljoen iPhones hebben verkocht. Daarmee is de smartphone nog steeds de koploper in de Apple-stal, hoewel de iPad steeds dichter begint te naderen. Sinds de lancering in april 2010 rolden er al 14,8 miljoen iPads over de toonbanken, waarvan de helft dit kwartaal. Voor begin 2011 is Apple minstens even optimistisch.


Hopelijk voor Apple leiden de resultaten de aandacht een beetje af van de afwezigheid van Steve Jobs. De aandelenkoers tuimelde onmiddellijk de dieperik in toen werd onthuld dat de geestelijke vader van de onder meer de iPod en iPad voor onbepaalde duur afwezig zou zijn om gezondheidsredenen.


Zijn fakkel wordt overgenomen door Tim Cook, een operationeel expert en uitmuntend interim-CEO. Helaas mankeert hij volgens velen echter het charisma  en de creativiteit van Jobs.

De winstresultaten die Apple gisteren bekendmaakte, overtreffen zelfs de meest stoute verwachtingen. Vriend en vijand zijn met verstomming geslagen. Zowel omzet als winst stegen in het laatste kwartaal van 2010 met meer dan 70%.


In het derde kwartaal zag Apple zijn winst groeien tot 6 miljard dollar, zomaar even een groei van 78%. Ook de omzet haalde ongekende hoogtes. Het hightechbedrijf sloot het jaar af met een kwartaalomzet van 26,7 miljard dollar, ofte een stijging van 71%.


Dat de Apple-producten als zoete broodjes over de toonbank gingen, is ook voor retailers niks dan goed nieuws. Apple zou in de drie maanden tijd tussen oktober en december 16,2 miljoen iPhones hebben verkocht. Daarmee is de smartphone nog steeds de koploper in de Apple-stal, hoewel de iPad steeds dichter begint te naderen. Sinds de lancering in april 2010 rolden er al 14,8 miljoen iPads over de toonbanken, waarvan de helft dit kwartaal. Voor begin 2011 is Apple minstens even optimistisch.


Hopelijk voor Apple leiden de resultaten de aandacht een beetje af van de afwezigheid van Steve Jobs. De aandelenkoers tuimelde onmiddellijk de dieperik in toen werd onthuld dat de geestelijke vader van de onder meer de iPod en iPad voor onbepaalde duur afwezig zou zijn om gezondheidsredenen.


Zijn fakkel wordt overgenomen door Tim Cook, een operationeel expert en uitmuntend interim-CEO. Helaas mankeert hij volgens velen echter het charisma  en de creativiteit van Jobs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

28/06/2017

Coolblue lanceert CoolblueBezorgt, de eigen dienst waarmee het witgoedbestellingen voortaan zal leveren aan haar klanten, nu ook in België. De webshop hoopt zo meer grip te krijgen op de 'last mile delivery' van grote pakketten.

Back to top