Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol

Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top