Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol | RetailDetail

Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol

Apple Store 2.0: veel geblaat, weinig wol

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

De “geheime meetings naar aanleiding van 10 jaar Apple Store” waar we eerder over berichtten, hebben een muis gebaard.

iPad in de hoofdrol

Apple zelf heeft het over een Apple Store 2.0. De belangrijkste verandering is dat er naast elk product interactieve schermen zijn opgedoken, waarop de klanten de prijzen, de technische informatie en andere kenmerken van het product in kwestie zelf kunnen opzoeken. En twee keer raden wat voor interactieve schermen Apple gebruikt? Juist ja: iPads, voorzien van aparte winkelsoftware en beschermd door plexiglas.

Gemengde reacties

Op fora bewieroken de talloze Apple-aficionado’s in alle mogelijke talen deze “totale make-over” van hun favoriete winkel. Via Twitter hadden de eerste bezoekers van de “vernieuwde” Apple Store het over een “totaal nieuwe ervaring”.

 

Toch laat lang niet iedereen zich inpakken door de nieuwste Apple-stunt. “Dus als ik het goed begrijp krijg je nu informatie over een iPad op… een iPad die er net naast is geplaatst”, reageert een ontgoochelde fan wat meesmuilend. “Nu snap ik hoe Apple zoveel iPads heeft kunnen verkopen. Ze hebben ze gewoon zélf gekocht”, sneert een andere. “Wat een verkwisting! Zouden ze al die iPads niet beter hebben weggegeven aan jongeren die er zich geen kunnen veroorloven?” betreurt nog iemand anders.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.