Asda opent afhaalpunten in parking van metrostations

Asda opent afhaalpunten in parking van metrostations

De Britse keten Asda gaat zes afhaalpunten openen bij metrostations in Londen. Pendelaars kunnen er hun bestellingen oppikken als ze naar huis rijden, want orders die voor de middag online worden geplaatst kunnen al na 16u diezelfde dag worden opgehaald.

Naar de 1.000 afhaalpunten

De investering, waarvoor Asda een akkoord sloot met Transport for London, maakt deel uit van een groter plan om de komende vijf jaar een netwerk van duizend afhaalpunten uit te bouwen. De focus ligt daarbij op Londen en het zuidoosten van Engeland. In die regio heeft Asda immers minder verkooppunten dan zijn voornaamste concurrenten.

 

De afhaalpunten in ondergrondse parking vlakbij de metrostations komen in East Finchley, Harrow & Wealdstone, High Barnet, Highgate, Stanmore en Epping. Als de formule succesvol is, zal ze worden uitgebreid.

 

Betere bereikbaarheid

“Heel wat klanten zeggen ons dat ze de prijzen en de kwaliteit van Asda verkiezen, maar dat ze ons moeilijk kunnen bereiken. Via de afhaalpunten lossen we dat op”, liet retaildirecteur Mark Ibbotson van Walmart-dochter Asda optekenen.

 

Asda testte de leveringsvorm al uit in de Park & Ride in Nottingham en in een bedrijvenpark in Reading. Volgens het onderzoeksbureau IGD zal de afhaalformule er mee voor zorgen dat de omzet van Asda bijna zal verdubbelen: van 7,1 miljard euro in 2012 naar 13,7 miljard euro in 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top