Asos geeft live online kledingadvies | RetailDetail

Asos geeft live online kledingadvies

Asos geeft live online kledingadvies

Online modewinkel Asos gaat zijn klanten kledingadvies geven via Google Helpouts. Klanten kunnen zo een kwartiertje chatten met de stylisten van de webshop en persoonlijk kledingadvies krijgen.

Kloof tussen klant en winkel verkleinen

Helpouts is een betalende dienst van Google, waar mensen via videochats rechtstreeks advies kunnen krijgen van experts. Asos wil nu van die service gebruik maken om de kloof tussen klant en winkel te verkleinen. In totaal zal er zestig uur per week iemand beschikbaar zijn om persoonlijk modeadvies te geven: van maandag tot vrijdag tussen negen uur 's morgens en negen uur 's avonds.

 

Eerder dit jaar had Asos al een gelijkaardig project opgestart via de gratis Google-dienst Hangouts. Andere merken stapten al eerder over op Helpouts:  zo gebruikt Sephora Helpouts al om klanten advies te geven over make-up en bij de Amerikaanse ketens Sears en Home Depot kan je terecht voor vragen omtrent het huis en inrichting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top