Asos geeft live online kledingadvies | RetailDetail

Asos geeft live online kledingadvies

Asos geeft live online kledingadvies

Online modewinkel Asos gaat zijn klanten kledingadvies geven via Google Helpouts. Klanten kunnen zo een kwartiertje chatten met de stylisten van de webshop en persoonlijk kledingadvies krijgen.

Kloof tussen klant en winkel verkleinen

Helpouts is een betalende dienst van Google, waar mensen via videochats rechtstreeks advies kunnen krijgen van experts. Asos wil nu van die service gebruik maken om de kloof tussen klant en winkel te verkleinen. In totaal zal er zestig uur per week iemand beschikbaar zijn om persoonlijk modeadvies te geven: van maandag tot vrijdag tussen negen uur 's morgens en negen uur 's avonds.

 

Eerder dit jaar had Asos al een gelijkaardig project opgestart via de gratis Google-dienst Hangouts. Andere merken stapten al eerder over op Helpouts:  zo gebruikt Sephora Helpouts al om klanten advies te geven over make-up en bij de Amerikaanse ketens Sears en Home Depot kan je terecht voor vragen omtrent het huis en inrichting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.