Asos geeft live online kledingadvies | RetailDetail

Asos geeft live online kledingadvies

Asos geeft live online kledingadvies

Online modewinkel Asos gaat zijn klanten kledingadvies geven via Google Helpouts. Klanten kunnen zo een kwartiertje chatten met de stylisten van de webshop en persoonlijk kledingadvies krijgen.

Kloof tussen klant en winkel verkleinen

Helpouts is een betalende dienst van Google, waar mensen via videochats rechtstreeks advies kunnen krijgen van experts. Asos wil nu van die service gebruik maken om de kloof tussen klant en winkel te verkleinen. In totaal zal er zestig uur per week iemand beschikbaar zijn om persoonlijk modeadvies te geven: van maandag tot vrijdag tussen negen uur 's morgens en negen uur 's avonds.

 

Eerder dit jaar had Asos al een gelijkaardig project opgestart via de gratis Google-dienst Hangouts. Andere merken stapten al eerder over op Helpouts:  zo gebruikt Sephora Helpouts al om klanten advies te geven over make-up en bij de Amerikaanse ketens Sears en Home Depot kan je terecht voor vragen omtrent het huis en inrichting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.