Asos geeft moment van aflevering tot op het kwartier | RetailDetail

Asos geeft moment van aflevering tot op het kwartier

Asos geeft moment van aflevering tot op het kwartier

De Britse online modeverkoper Asos gaat zijn klanten op de thuismarkt wel héél precies op de hoogte houden van de verwachte aankomsttijd van hun pakketje: op de dag van bezorging wordt eerst een tijdvak van een uur afgebakend voor de aflevering, maar in de loop van de dag wordt dit nog verder verfijnd tot een kwartier.

Concurrentieel voordeel

Het bedrijf hoopt met deze zet een concurrentieel voordeel te behalen. Consumenten geven immers te kennen de onzekerheid over het leveringsmoment één van de grootste nadelen te vinden aan online shoppen.

 

Voor de dienstverlening, die gratis is, werkt Asos samen met het koeriersbedrijf DPD. De communicatie voor het verwachte uur van aflevering aan de klant verloopt via een mail of een sms. De latere verfijningen zijn te volgen via ‘Follow My Parcel’ op pc, smartphone of tablet.

 

Geen snellere levering

Doorgaans levert Asos bestellingen gratis af binnen de vier werkdagen. Wil een klant al de volgende dag beleverd worden, dan betaalt hij daar 5,95 Britse pond (omgerekend 7 euro) voor.

 

Asos richt zich vooral op de groep van 18- tot 34-jarigen. Het bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 196 miljoen pond of omgerekend 230 miljoen euro. Een derde daarvan wordt op de thuismarkt verdiend, de rest in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.