Asos sluit jaar toch nog goed af

Asos sluit jaar toch nog goed af

De Britse online modewinkel Asos heeft 2014 toch met een positieve noot kunnen afsluiten. Het bedrijf had doorheen het jaar drie winstwaarschuwingen moeten uitsturen, maar tijdens de kerstperiode waren de cijfers beter.

Verlaagde prijzen

De winstwaarschuwingen waren een bijna rechtstreeks gevolg van de brand in het distributiecentrum in Barnsley eerder in 2014. Om de resultaten aan te trekken, zag Asos geen andere optie dan zijn prijzen te verlagen.


Die strategie heeft duidelijk aangeslagen, want tijdens de kerstperiode steeg de omzet van Asos met 27 procent op thuismarkt Groot-Brittannië en met 5 procent op andere markten. Analisten zien de resultaten als een gunstig teken aan de wand voor de toekomst van Asos.


CEO Nick Robertson zegt dat Asos met deze cijfers op koers ligt om de beoogde resultaten voor het volledige financiële jaar te behalen. Ook het aandeel van Asos op de beurs steeg met 9 procent, nadat het dit jaar zowat twee derde van zijn waarde had verloren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top