Asos sluit jaar toch nog goed af | RetailDetail

Asos sluit jaar toch nog goed af

Asos sluit jaar toch nog goed af

De Britse online modewinkel Asos heeft 2014 toch met een positieve noot kunnen afsluiten. Het bedrijf had doorheen het jaar drie winstwaarschuwingen moeten uitsturen, maar tijdens de kerstperiode waren de cijfers beter.

Verlaagde prijzen

De winstwaarschuwingen waren een bijna rechtstreeks gevolg van de brand in het distributiecentrum in Barnsley eerder in 2014. Om de resultaten aan te trekken, zag Asos geen andere optie dan zijn prijzen te verlagen.


Die strategie heeft duidelijk aangeslagen, want tijdens de kerstperiode steeg de omzet van Asos met 27 procent op thuismarkt Groot-Brittannië en met 5 procent op andere markten. Analisten zien de resultaten als een gunstig teken aan de wand voor de toekomst van Asos.


CEO Nick Robertson zegt dat Asos met deze cijfers op koers ligt om de beoogde resultaten voor het volledige financiële jaar te behalen. Ook het aandeel van Asos op de beurs steeg met 9 procent, nadat het dit jaar zowat twee derde van zijn waarde had verloren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.