Base test etalagewinkelen

Base test etalagewinkelen

Telecomoperator Base is bij een tiental winkels in België gestart met een test rond etalagewinkelen. Daarbij kunnen klanten met de app van Bancontact artikels in de etalages onmiddellijk bestellen en betalen.

Ook op The Future of Shopping

Ze hoeven daarvoor enkel de QR-code in te scannen die naast het product staat en alles af te handelen via de app. De bestelling wordt dan de volgende dag aan huis geleverd.

 

“Base onderzoekt momenteel met een tiental pilootwinkels of etalageshoppen in ons land mogelijk is”, verklaart François Bailly, woordvoerder van de telecomoperator, volgens De Standaard. “Als de tests positieve feedback opleveren van de handelaars en de klanten die ermee werken, dan zullen we dat systeem uitrollen, omdat het zowel ons als onze klanten heel wat flexibiliteit biedt.”

 

Ook bij de containers van The Future of Shopping, de roadshow die in samenwerking met RetailDetail wordt georganiseerd, is het al mogelijk om producten rechtstreeks uit de etalage online te bestellen. Bancontact is trouwens ook één van de partners achter The Future of Shopping.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top