BD neemt bedrijf achter myShopi over | RetailDetail

BD neemt bedrijf achter myShopi over

BD neemt bedrijf achter myShopi over

Belgische Distributiedienst (BD) neemt de start-up achter de app myShopi over. Met de overname van Agilys neemt de marktleider in huis-aan-huisfolders een volgende stap in zijn multichannelverhaal, dat in de eerste helft van 2014 op volle toeren moet komen.

"Krachtigste multichannelplatform in de markt"

"Het is onze ambitie om BD te laten uitgroeien tot het krachtigste multichannel-activatieplatform in de markt. De consument zal dankzij ons off- en online aanbod de beste promoties kunnen vinden waar, wanneer en hoe hij wil. De adverteerder, onze klant, krijgt via de samenwerking tussen BD en myShopi de kans om zowel de traditionele consument als de digitale shopper gericht én maximaal te bereiken", zegt CEO Geert Schoenmaekers in een persbericht.

 

Ook bij myShopi zijn ze tevreden met de overname: "De combinatie van de onlineshoppingfunctionaliteiten van myShopi met het unieke bereik van diensten van BD en de expertise in data-analyse van DBM (DataBaseManagement, een dochteronderneming van BD group) creëert veel nieuwe mogelijkheden", vertelt medeoprichter Philippe Van Ophem.

 

De twee oprichters van myShopi zullen ook na de overname nauw betrokken blijven bij het geheel en daarom nemen ze ook een aandeel in BD group. BD wil in het voorjaar van 2014 zijn multichannelaanpak volledig uitrollen, waarmee het niet enkel offline, maar ook online het belangrijkste promotieplatform wil worden in België en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top