BD neemt bedrijf achter myShopi over

BD neemt bedrijf achter myShopi over

Belgische Distributiedienst (BD) neemt de start-up achter de app myShopi over. Met de overname van Agilys neemt de marktleider in huis-aan-huisfolders een volgende stap in zijn multichannelverhaal, dat in de eerste helft van 2014 op volle toeren moet komen.

"Krachtigste multichannelplatform in de markt"

"Het is onze ambitie om BD te laten uitgroeien tot het krachtigste multichannel-activatieplatform in de markt. De consument zal dankzij ons off- en online aanbod de beste promoties kunnen vinden waar, wanneer en hoe hij wil. De adverteerder, onze klant, krijgt via de samenwerking tussen BD en myShopi de kans om zowel de traditionele consument als de digitale shopper gericht én maximaal te bereiken", zegt CEO Geert Schoenmaekers in een persbericht.

 

Ook bij myShopi zijn ze tevreden met de overname: "De combinatie van de onlineshoppingfunctionaliteiten van myShopi met het unieke bereik van diensten van BD en de expertise in data-analyse van DBM (DataBaseManagement, een dochteronderneming van BD group) creëert veel nieuwe mogelijkheden", vertelt medeoprichter Philippe Van Ophem.

 

De twee oprichters van myShopi zullen ook na de overname nauw betrokken blijven bij het geheel en daarom nemen ze ook een aandeel in BD group. BD wil in het voorjaar van 2014 zijn multichannelaanpak volledig uitrollen, waarmee het niet enkel offline, maar ook online het belangrijkste promotieplatform wil worden in België en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top