BD neemt bedrijf achter myShopi over

BD neemt bedrijf achter myShopi over

Belgische Distributiedienst (BD) neemt de start-up achter de app myShopi over. Met de overname van Agilys neemt de marktleider in huis-aan-huisfolders een volgende stap in zijn multichannelverhaal, dat in de eerste helft van 2014 op volle toeren moet komen.

"Krachtigste multichannelplatform in de markt"

"Het is onze ambitie om BD te laten uitgroeien tot het krachtigste multichannel-activatieplatform in de markt. De consument zal dankzij ons off- en online aanbod de beste promoties kunnen vinden waar, wanneer en hoe hij wil. De adverteerder, onze klant, krijgt via de samenwerking tussen BD en myShopi de kans om zowel de traditionele consument als de digitale shopper gericht én maximaal te bereiken", zegt CEO Geert Schoenmaekers in een persbericht.

 

Ook bij myShopi zijn ze tevreden met de overname: "De combinatie van de onlineshoppingfunctionaliteiten van myShopi met het unieke bereik van diensten van BD en de expertise in data-analyse van DBM (DataBaseManagement, een dochteronderneming van BD group) creëert veel nieuwe mogelijkheden", vertelt medeoprichter Philippe Van Ophem.

 

De twee oprichters van myShopi zullen ook na de overname nauw betrokken blijven bij het geheel en daarom nemen ze ook een aandeel in BD group. BD wil in het voorjaar van 2014 zijn multichannelaanpak volledig uitrollen, waarmee het niet enkel offline, maar ook online het belangrijkste promotieplatform wil worden in België en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top