Beacons zorgen voor meer interactie

Beacons zorgen voor meer interactie

Een studie van het Amerikaanse inMarket toont aan dat consumenten veel meer interactie hebben met geadverteerde producten als ze die advertenties ontvangen via beacons die in een winkel zijn geplaatst.

"Beacons zijn de toekomst"

Volgens het onderzoek zijn er 19 keer meer interacties - waaronder de onderzoekers verstaan: het opnemen van een product en de barcode scannen - met geadverteerde producten, wordt een app in een winkel 16,5 keer meer gebruikt en zijn shoppers 6,4 keer meer geneigd om een app van een winkel te houden als ze zo boodschappen van beacons kunnen ontvangen.

 

InMarket bekeek voor zijn studie het gedrag van 25.000 shoppers gedurende dertig dagen. Dat bedrijf is zelf gespecialiseerd in het ontwikkelen van beacons. "Het is het eerste onderzoek op grote schaal dat aangeeft dat beacons de toekomst zijn, als ze juist worden geïmplementeerd door de gebruikers", zegt inMarket-ceo Todd Dipaola dan ook aan Techcrunch.

 

Volgens hem zal de smartphone bij klanten dan de functie van een soort conciërge invullen, die hen helpt de juiste producten te vinden en tegelijk extra info geeft. Retailers die de beacons gebruiken om gewoon zoveel mogelijk advertenties te versturen, zullen eerder weinig positieve effecten ondervinden van het gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top