Beacons zorgen voor meer interactie | RetailDetail

Beacons zorgen voor meer interactie

Beacons zorgen voor meer interactie

Een studie van het Amerikaanse inMarket toont aan dat consumenten veel meer interactie hebben met geadverteerde producten als ze die advertenties ontvangen via beacons die in een winkel zijn geplaatst.

"Beacons zijn de toekomst"

Volgens het onderzoek zijn er 19 keer meer interacties - waaronder de onderzoekers verstaan: het opnemen van een product en de barcode scannen - met geadverteerde producten, wordt een app in een winkel 16,5 keer meer gebruikt en zijn shoppers 6,4 keer meer geneigd om een app van een winkel te houden als ze zo boodschappen van beacons kunnen ontvangen.

 

InMarket bekeek voor zijn studie het gedrag van 25.000 shoppers gedurende dertig dagen. Dat bedrijf is zelf gespecialiseerd in het ontwikkelen van beacons. "Het is het eerste onderzoek op grote schaal dat aangeeft dat beacons de toekomst zijn, als ze juist worden geïmplementeerd door de gebruikers", zegt inMarket-ceo Todd Dipaola dan ook aan Techcrunch.

 

Volgens hem zal de smartphone bij klanten dan de functie van een soort conciërge invullen, die hen helpt de juiste producten te vinden en tegelijk extra info geeft. Retailers die de beacons gebruiken om gewoon zoveel mogelijk advertenties te versturen, zullen eerder weinig positieve effecten ondervinden van het gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.