Beacons zorgen voor meer interactie | RetailDetail

Beacons zorgen voor meer interactie

Beacons zorgen voor meer interactie

Een studie van het Amerikaanse inMarket toont aan dat consumenten veel meer interactie hebben met geadverteerde producten als ze die advertenties ontvangen via beacons die in een winkel zijn geplaatst.

"Beacons zijn de toekomst"

Volgens het onderzoek zijn er 19 keer meer interacties - waaronder de onderzoekers verstaan: het opnemen van een product en de barcode scannen - met geadverteerde producten, wordt een app in een winkel 16,5 keer meer gebruikt en zijn shoppers 6,4 keer meer geneigd om een app van een winkel te houden als ze zo boodschappen van beacons kunnen ontvangen.

 

InMarket bekeek voor zijn studie het gedrag van 25.000 shoppers gedurende dertig dagen. Dat bedrijf is zelf gespecialiseerd in het ontwikkelen van beacons. "Het is het eerste onderzoek op grote schaal dat aangeeft dat beacons de toekomst zijn, als ze juist worden geïmplementeerd door de gebruikers", zegt inMarket-ceo Todd Dipaola dan ook aan Techcrunch.

 

Volgens hem zal de smartphone bij klanten dan de functie van een soort conciërge invullen, die hen helpt de juiste producten te vinden en tegelijk extra info geeft. Retailers die de beacons gebruiken om gewoon zoveel mogelijk advertenties te versturen, zullen eerder weinig positieve effecten ondervinden van het gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.