Beacons zorgen voor meer interactie | RetailDetail

Beacons zorgen voor meer interactie

Beacons zorgen voor meer interactie

Een studie van het Amerikaanse inMarket toont aan dat consumenten veel meer interactie hebben met geadverteerde producten als ze die advertenties ontvangen via beacons die in een winkel zijn geplaatst.

"Beacons zijn de toekomst"

Volgens het onderzoek zijn er 19 keer meer interacties - waaronder de onderzoekers verstaan: het opnemen van een product en de barcode scannen - met geadverteerde producten, wordt een app in een winkel 16,5 keer meer gebruikt en zijn shoppers 6,4 keer meer geneigd om een app van een winkel te houden als ze zo boodschappen van beacons kunnen ontvangen.

 

InMarket bekeek voor zijn studie het gedrag van 25.000 shoppers gedurende dertig dagen. Dat bedrijf is zelf gespecialiseerd in het ontwikkelen van beacons. "Het is het eerste onderzoek op grote schaal dat aangeeft dat beacons de toekomst zijn, als ze juist worden geïmplementeerd door de gebruikers", zegt inMarket-ceo Todd Dipaola dan ook aan Techcrunch.

 

Volgens hem zal de smartphone bij klanten dan de functie van een soort conciërge invullen, die hen helpt de juiste producten te vinden en tegelijk extra info geeft. Retailers die de beacons gebruiken om gewoon zoveel mogelijk advertenties te versturen, zullen eerder weinig positieve effecten ondervinden van het gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top