BeCommerce voorziet record voor online eindejaarsverkoop

BeCommerce voorziet record voor online eindejaarsverkoop

Volgens een studie van BeCommerce, de Belgische vereniging voor online handelaars, zal de omzet van online verkoop tijdens het eindejaar met 25 procent toenemen. De totale jaaromzet voor 2013 wordt geraamd op 1,68 miljard euro.

Meer dan 16% van jaaromzet

Volgens het onderzoek zou de omzet tijdens de eindejaarsperiode stijgen naar 270 miljoen euro. Vooral mode, multimedia, cosmetica en speelgoed verkopen in België goed online. December zou zo goed zijn voor meer dan zestien procent van de totale jaaromzet.

 

"Onze online verkoop stijgt met meer dan 100%", zegt Frederik Wybo, e-commercemanager bij Torfs. "Klanten aarzelen duidelijk niet meer om ook schoenen online te kopen en ook de eenvoudige en gratis terugzending stimuleert de online verkoop." Van de totale online verkoop neemt het segment 'mode en accessoires' 40,91 procent in. De sectoren 'multimedia en elektronica' (34,09%) en 'speelgoed' (27,27%) vervolledigen het podium.

 

"Groeiperspectieven voor Belgische bedrijven"

"Ondanks de economische crisis en een vermindering van het consumentenvertrouwen stellen we vast dat de online verkoop goed loopt", zegt Patricia Ceysens, voorzitter van BeCommerce. "Nochtans evolueert de sector minder snel in België dan in zijn buurlanden, online verkoop heeft dus nog mooie groeiperspectieven waar Belgische bedrijven van kunnen profiteren."


Toch waarschuwt de voormalige minister de Belgische ondernemers: "Als ze echter op dit domein geen initiatieven nemen, zullen buitenlandse bedrijven dit terrein snel inpalmen."

 

BeCommerce vroeg in zijn onderzoek naar de Kerstmistrends bij 262 online shops in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top