BeCommerce voorziet record voor online eindejaarsverkoop | RetailDetail

BeCommerce voorziet record voor online eindejaarsverkoop

BeCommerce voorziet record voor online eindejaarsverkoop

Volgens een studie van BeCommerce, de Belgische vereniging voor online handelaars, zal de omzet van online verkoop tijdens het eindejaar met 25 procent toenemen. De totale jaaromzet voor 2013 wordt geraamd op 1,68 miljard euro.

Meer dan 16% van jaaromzet

Volgens het onderzoek zou de omzet tijdens de eindejaarsperiode stijgen naar 270 miljoen euro. Vooral mode, multimedia, cosmetica en speelgoed verkopen in België goed online. December zou zo goed zijn voor meer dan zestien procent van de totale jaaromzet.

 

"Onze online verkoop stijgt met meer dan 100%", zegt Frederik Wybo, e-commercemanager bij Torfs. "Klanten aarzelen duidelijk niet meer om ook schoenen online te kopen en ook de eenvoudige en gratis terugzending stimuleert de online verkoop." Van de totale online verkoop neemt het segment 'mode en accessoires' 40,91 procent in. De sectoren 'multimedia en elektronica' (34,09%) en 'speelgoed' (27,27%) vervolledigen het podium.

 

"Groeiperspectieven voor Belgische bedrijven"

"Ondanks de economische crisis en een vermindering van het consumentenvertrouwen stellen we vast dat de online verkoop goed loopt", zegt Patricia Ceysens, voorzitter van BeCommerce. "Nochtans evolueert de sector minder snel in België dan in zijn buurlanden, online verkoop heeft dus nog mooie groeiperspectieven waar Belgische bedrijven van kunnen profiteren."


Toch waarschuwt de voormalige minister de Belgische ondernemers: "Als ze echter op dit domein geen initiatieven nemen, zullen buitenlandse bedrijven dit terrein snel inpalmen."

 

BeCommerce vroeg in zijn onderzoek naar de Kerstmistrends bij 262 online shops in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.